Hej!

Slänger upp en bild på nuvarande planlösning:
Planritning av ett hus med markerad liten toalett, badrum, bastu och potentiella ombyggnadsområden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Vi vet nu inte om vi ska:
1. ta bort lilla toaletten och göra badrummet lite större + bygga om "hallen" vid garaget så det blir ett till badrum men med wc, dusch och bastu.
2. Eller låta lilla toaletten vara där den är, riva ut bastu och dusch vid garaget och bygga om "hallen" till förvaring/garderober istället.

Just nu är bastun väldigt liten dessutom.

Vi är två vuxna och snart tre barn.

Kom gärna med andra förslag!
 
  • Gilla
Ekovägen
  • Laddar…
Vi är två vuxna och 3 barn ( 16 månader, 5 år och 7 år). Toaletter är alltid bra att ha så nära en ingång som möjligt då det ofta är mycket kläder på och väldigt bråttom till toaletten. Jag skulle aldrig ha ett hus utan minst 2 toaletter och gärna även 2 duschar (eller badkar)

En stor hall med mycket förvaring är väldigt värdefullt så i ert fall hade jag tagit bort bastun men behållt duschen längst ut mot väggen, och placerat en wc där inne också.
 
  • Gilla
ricebridge
  • Laddar…
Ja, minska inte på antalet toaletter! Tänk när ungarna blir tonåringar...
 
Gammelnörden
Jag skulle inte heller offra en gästtoalett för större badrum. Jag gissar eftersom ni kommer ha tre barn är intresserade av att nyttja de två sovrummen innanför garaget? Så därför gjorde jag en planlösning som möjliggör det men också adderar ett badrum samt väggar för garderober/förvaring. Jag har lagt till en 80 dörr från föräldrasovrummet för att ha närmare till nattvandrade och sjuka barn. En kreativ lösning med en sänggavel som också är "nattduksbord" kanske kan vara en god lösning på att man förlorar väggyta till förmån för dörren? Det adderade badrummets mått uppfyller tillgänglighetskraven så som det är ritat.
Planritning av ett hem med två sovrum bakom garage, gästtoalett och tillagt badrum.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.