L
Bygger ny tvättstuga i koppling till ingången baksidan. Jag har inget vatten framdraget till baksidan och tänker därför att det skall vara möjligt att koppla trädgårdsslangen till blandaren i tvättstugan. Hur gör man detta rent praktiskt, finns det blandare anpassade för detta?

Tacksam för hjälp här.
 
Rickard.
Det finns tillbehör till FMM för detta; https://www.vvsobygg.se/fm-mattsson...MIl8CS8JCQ4QIVkdCyCh3i1QrFEAQYASABEgJP7PD_BwE

Att ansluta slangen direkt i kranen är inte bra då halsen inte är konstruerad för det och kommer därför läcka eller gå sönder av slangens vikt/drag med tiden.

Men varför sätter du inte en vattenutkastate när du ändå renoverar? Då slipper du dra in en smutsig vattenslang i tvättstugan. Det är inte ovanligt att kopplingarna läcker eller släpper på en trädgårdsslang och då har du en fontän i tvättstugan...
 
  • Gilla
Immobil och 1 till
  • Laddar…
L
mexitegel mexitegel skrev:
Det finns tillbehör till FMM för detta; [länk]

Att ansluta slangen direkt i kranen är inte bra då halsen inte är konstruerad för det och kommer därför läcka eller gå sönder av slangens vikt/drag med tiden.

Men varför sätter du inte en vattenutkastate när du ändå renoverar? Då slipper du dra in en smutsig vattenslang i tvättstugan. Det är inte ovanligt att kopplingarna läcker eller släpper på en trädgårdsslang och då har du en fontän i tvättstugan...
Förstår inte riktigt hur din bifogade produkt funderar. Ersätter den en vanlig blandare?

Anledningen att det är smidigt att köra vattnet från tvättstugan är att jag kan ställa in temperatur. Då får dottern rätt temperatur på lilla poolen de få gånger den används
 
Rickard.
  • Gilla
mexitegel
  • Laddar…
Framgick inte av ditt inlägg att du behövde även varmvatten. Då är det enda vettiga en vattenutkastare som @Rickard.ag länkade.
 
mexitegel mexitegel skrev:
Framgick inte av ditt inlägg att du behövde även varmvatten. Då är det enda vettiga en vattenutkastare som @Rickard.ag länkade.
Jag använder en sådan och är nöjd. Tänk bara på att avlasta slangen ( jag låter den gå ner i en lopp i vasken ), så inte belastningen på röret blir för stort.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.