Hej,
Jag ska ge mig på att installera nätverkskabel i villa byggd 1969. Har inte flyttat in ännu så jag har inte full koll på konstruktion och isolering av bjälklag och innerväggar men tror att ett verktyg som Magnepull skulle kunna vara användbart. Vet någon var man kan köpa detta eller liknande som privatperson i Sverige?
www.magnepull.com
 
Ser ju smidig ut. Jag har använt hålsåg och plasttumstock för att ta mig förbi isolerade väggar. Får köpa mig en tunn kedja och prova med magneten från hole in one kittet kanske.
 
  • Gilla
extcon
  • Laddar…
Jag va i samma sits. Problemet med mina väggar var att där gick tvärgående reglar också. Min lösning blev helt enkelt att såga upp rutor i väggen.
 
  • Gilla
extcon
  • Laddar…
JLyck JLyck skrev:
Jag va i samma sits. Problemet med mina väggar var att där gick tvärgående reglar också. Min lösning blev helt enkelt att såga upp rutor i väggen.
Att ta upp hål för att ta sig förbi kottlingar kommer man inte undan men verktyget i videon hjälper till oavsett om det finns sådana eller inte tror jag så frågan om det finns/går att köpa i Sverige annars köper jag med mig från USA när jag ska dit i juli..
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.