Hej
Håller precis på att inhandla ett kök.
Har fått pris på ca 130 från Marbodal & 175 från Ballingslöv. Hur mycket tjänar man på att välja ett IKEA?
Har någon provat kök från Ryssby, som tillverkar efter era önskemål?
Thomas
 
Man tjänar rätt rejält på att köpa Ikea... Kan berätta att jag idag var och beställde vårt kök. Slutnotan hamnade på ca 25 000:-!!! Det var 9 st väggskåp, 2 st högskåp och 7 st bänkskåp (i blandade storlekar). Vi har än så länge bara beställt stommar och luckor. Sen tillkommer ju diskho, blandare, bänkskiva, vitvaror, täcksidor osv Men det är ändå STOR skillnad i pris.
 
ThomasR: Hur stort kök handlar det om, och vilken modell?
 
Tycker man IKEAs luckor är för tråkiga kan det vara värt att kolla vad det kostar att låta tillverka endast luckor på någon mindre snickeri eller köpa dem hos företag som bara säljer luckor. Stommarna från IKEA är alldeles utmärkta och håller en livslängd.
 
Thomas :

Jag tycker att du absolut skall kika in på Kungsäter kök, riktigt bra priser och står sig i samma kvalité och utseende som Ballingslöv, Tibro mfl.

Vår offert på exakt samma kök som Tibro var 70tkr billigare.
 
M@ZE skrev:
Thomas :

Jag tycker att du absolut skall kika in på Kungsäter kök, riktigt bra priser och står sig i samma kvalité och utseende som Ballingslöv, Tibro mfl.

Vår offert på exakt samma kök som Tibro var 70tkr billigare.
Kan bara hålla med, vi väljer ett kungsäterkök addera ek 41650 kr, istället för IKEA´s tidaholm 39100:-, ingen större skillnad (i pris) alltså.
 
Ett annat mycket prisvärt kök är Länghem. De har inte så många återförsäljare och gör ingen direkt reklam för sig, därav priserna. Kolla deras hemsida

www.langhemskok.cc

/cudden
 
Att ikea skulle vara så otroligt billigt kan jag inte hålla med om.
Precis som Jo säger så till kommer alla detaljer, ja allt tillkommer. Har tom för mig att gångjärnen var extra.

Kolla en lokal snickare och gör köket själv. Då får du eget utseende, den form du vill ha och låser dig inte vid storlek på skåp osv.

Vårt kök som är rejält stort kostade
85 000 kr från Ikea
152 000 kr från Ballingslöv
119 000 från lokalsnickare.

Dock så fick vi helt massiva luckor och skåp. Högre höjd på köket (240 överallt) mer utdragbara lådor. Samt specialbeställd diskbänk. Dessutom är allt bänkskivornas stavar fullängd, dvs det synst inga skarvar på den 2 meter långa ön.

Med detta vill jag inte kritisera någon annan tillverkare, bara kasta in lite andra tankar.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.