Rickard.
Vad ska ni bygga?
 
Man kan ju helt enkelt skita i det och acceptera att hörnen inte blir riktigt 90 grader.

Andra alternativet är ju att förskjuta syllen lite. Men så stor skillnad är ju svår att ta upp utan att det ser konstigt ut.

Min trigonometri är lite ringrostig och exakt hur stor förskjutningen blir beror ju på formen (bredd/längd förhållandet). Men kan man acceptera att grunden hamnar lite olika långt ifrån fasadlivet så går det att lösa.
 
Sattes den ej ut?
Hamnar den på mark eller blir plattans ovankant i markhöjd?
Det är ju inte svårt att gjuta på om det krävs.
 
Korsmättes de inte innan betongen kom?!
 
Det korsmättes men vet inte varför det blev så stor skillnad? Tänkt ta en motorkap och mäta upp kors och markera sedan ta från 2 hörn markera med snöre så jag får 90grader o kapa tills korset är lika långa?
 
Garagebygge ska mura lecablock innan sylten
 
Kan ju varit så att kantelementen inte var motfyllda samt att man fyllde slarvigt. D.v.s. att kantelementen flyttat sig. Men det är väldigt mycket om det var klockrent innan gjutning.
Ändrade mig ang. det sista, kom på att det antagligen är för lite för att påverka armering med tanke på cellplasten i elementen.

Såg nu att det blir garage, så jag gissar att det inte är någon kantbalk.
 
Ska man lägga på tvärs över istället 10cm då blir det att gjuta långsidorna också det finns inga kantelement
 
Nej ren platta 150mm kappilärbrytande 100mm isolering rmering 100mm nät över hela och 120mm i sidorna runt om dubbelt 100mm betong
 
10mm armeringsnät 12mm runt om i 2 omgångar ytterkanter ca 100mm från betongkant
 
När jag murar upp lecablocken och lägger allt i 90 grader borde man kunna kapa bort ytterkanter som putar ut?
 
Ska isolera och dränera utanför plattan sen
 
A
Rätt svårt att kapa nära vägg. Bäst att göra det nu. Men vad händer med kantelementet?
 
Först måste du ta reda på hur det är snett...

Och hur stor är den?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.