Någon som har erfarenhet av Clear Pool Arizona? Verkar vara en enkel lösning som är något robustare än en uppblåsbar dito.

Tänker ha den ett par år så att ungarna har något att plaska i ett par somrar.

Rund ovanmarkspool i trädgård med barn som simmar och familj i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
har en sådan, se dock till att köpa med separat sandfilter så att du har möjlighet till värmare men även slipper byta filterpatron 2ggr/vecka. Min har jag isolerat i botten 50mm efter första säsongen runt om, det gjorde ganska mycket i drifttid på vp.
 
D dannebys skrev:
har en sådan, se dock till att köpa med separat sandfilter så att du har möjlighet till värmare men även slipper byta filterpatron 2ggr/vecka. Min har jag isolerat i botten 50mm efter första säsongen runt om, det gjorde ganska mycket i drifttid på vp.
Tack för svar!

Hur stabila är sidorna? Rädd att någon unge ska böja ner den om dom klättrar.

Tror du att man kan måla utsidan i en färg som inte sticker ut så mycket?
 
Inte jättestabila, jag har byggde en ram runt med 145x45 som poolsarg efter halva sommaren, då fick dom dessutom ett ”hopptorn”. Tror det är svårt att få det riktigt bra med färg då plåten är korrugerad. Eftersom jag byggde in den drog jag ett lager 50mm isolering runt vilket minskade drifttiden på värmepumpen
 
Har köpt deras "ancona" som är 4,5 diameter. Är också lite nyfiken på stabiliteten .. Den ska byggas in i altanen. kommer det gå att göra bomben ner i poolen utan att vara rädd att den kollapsar? :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.