Grattis till fint hus i fint läge. Glöm inte att att ta det lite lugnt och njuta nu efter allt hårt arbete
 
  • Gilla
jocke31 och 3 till
  • Laddar…
T TheSwedishHerringHouse skrev:
Vi byggde inte huset enbart för att det skulle vara billigt utan främst för att det är underhållsfritt och kul att testa på! Det är inte ett hus för allas smak men hoppas kunna inspirera någon att tänka utanför boxen. Det är begränsande så till vida att måtten är fasta men det går ju att välja olika storlekar på containrarna för att pussla ihop en byggnad för att passa de behov man har.
Vi hade ställningar längs hela sidorna men det är ett ihopklippt program så jag förstår att det kan se lite läskigt ut. Kul att du gillar insidan, du kommer att älska utsidan sedan när den väl är på plats!
Nej man ser väldigt tydligt att taksäkerheten är under all kritik,självklart helt ok att vuxna människor riskerar sina egna liv själv skulle jag aldrig för några kronor riskera livet.
 
Hur går det till med kindpussandet? Blir ni förvarnade? Frågar Gert om det är ok innan?
 
  • Gilla
Papphammar666 och 5 till
  • Laddar…
Kloge Kloge skrev:
Hur går det till med kindpussandet? Blir ni förvarnade? Frågar Gert om det är ok innan?
Skulle jag också villa veta, det är ju inte ett direkt svenskt beteende, definitivt inte här uppe i norra delarna av landet!:D
 
  • Gilla
Papphammar666
  • Laddar…
Nej det känns väldigt intimt och påträngande. Jag hade sagt nej
 
Helt strålande njutfullt slutresultat so far med fönster och innefärgen. Kan knappt vänta med att se slutresultatet exteriört. Grattis till fint arbete!
 
  • Gilla
TCG och 2 till
  • Laddar…
Kloge Kloge skrev:
Nej det känns väldigt intimt och påträngande. Jag hade sagt nej
Programmet har en storyline liksom att Gert byggt sin karaktär. Kan tänka mig att många studsar på det franska sättet att hälsa och jag har sett att han fått kritik på sociala medier men det är en del av konceptet.
 
  • Gilla
virtq
  • Laddar…
Tack för svaret. Har ni möjlighet att säga nej till det eller tar Gert illa upp?
 
  • Gilla
Papphammar666
  • Laddar…
Kloge Kloge skrev:
Tack för svaret. Har ni möjlighet att säga nej till det eller tar Gert illa upp?
Det går säkert utmärkt att ta i hand istället. Inspelningarna är långa och det är mycket tid mellan tagningarna så man lär känna varandra, det blir således inte så märkligt.
 
  • Gilla
TCG
  • Laddar…
T TheSwedishHerringHouse skrev:
15cm sprutisolering motsvarar ungefär 40cm stenull.
Materialet i sig har bara ungefär 30% bättre isoleringsförmåga än mineralull, men de som säljer den typen av isolering hävdar att den blir mycket bättre på grund av att den är lufttät. Det skulle vara intressant att se hur bra den är i verkligheten, men det kanske visar sig efter ett år?
Jag gissar att ni har separata elmätare till värmesystemet?
 
Vilket spännande bygge! Otroligt fint invändigt.. Finns det bilder på huset när det med mer färdigt på utsidan?
 
  • Gilla
TCG och 1 till
  • Laddar…
R robba5 skrev:
Vilket spännande bygge! Otroligt fint invändigt.. Finns det bilder på huset när det med mer färdigt på utsidan?
Följ oss gärna på instagram! Där kommer fler bilder exteriört.
 
  • Gilla
Robban8
  • Laddar…
T TheSwedishHerringHouse skrev:
Följ oss gärna på instagram! Där kommer fler bilder exteriört.
Lägg också upp bilder här, så folk utan instagram kan se!
 
  • Gilla
Dizzy84 och 2 till
  • Laddar…
T TheSwedishHerringHouse skrev:
Tänker du på något särskilt gällande inomhusklimatet? Vi har valt en effektiv ventilation med fläktar (keramiska stenar) som ventilerar olika zoner i huset. Isoleringen är helt tät mot plåten så fukt har ingen möjlighet att tränga igenom.
Hej,

Tänkte på om PU-isoleringen räckte till att hålla huset varmt på vintern och hyfsat svalt på sommaren. Kul projekt som jag tycker ni lyckats med. Skogen var i ert fall 100 ggr bättre än sjöutsikten!,
 
P Pankow skrev:
Hej,

Tänkte på om PU-isoleringen räckte till att hålla huset varmt på vintern och hyfsat svalt på sommaren. Kul projekt som jag tycker ni lyckats med. Skogen var i ert fall 100 ggr bättre än sjöutsikten!,
Det är lite svårt att svara på då vi inte hade fönster i somras/tidig höst när vi sprutade men det blev en klar skillnad mot enbart plåt. I vintras när vi fått dit fönster så saknades fortfarande ventilationen (hål rakt ut) så vi hade en byggfläkt. Vi får återkomma efter strömavbrott och svara på frågan.. :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.