Hej!!

Jag har en vask som "åkt" ut från väggen. Det är en tegelvägg. Barnen har klättrat upp på vaken ett antal ggr, för att kunna se sig i spegeln. Dessutom är dess placering så pass nära toalettstolen, så jag befarar att gäster har använt vasken som ett armstöd, när dom ska resa sig upp från toastolen.

Så nu har det hänt att pluggar o skruvar har åkt ut från väggen. Hur ska jag fästa vasken nu då. Jag måste ju använda dom gamla hålen. Jag kan inte flytta vasken. Tänkte lite på en träregel i väggen o sedan fästa vasken i denna. Men då kommer ju vasken att komma långt ut från väggen. Sist men inte minst så tänkte jag på Hilti´s Injekteringsmassa (HIT-HY), och gängad stav. Men det känns som en dyr investering.

Har ni några förslag??

MVH
 
Blanda till lite cement, husfix eller vad du har liggande på hyllan i snickarboa och tryck in i de gamla hålen, vänta..., borra nytt, plugga och skruva med längre sort denna gången!
 
Kör i lite PL400, in med nya pluggar... vänta tills limmet torkat... dra fast...
 
Hej

Disponerar Du rummet på andra sidan väggen?

per
 
Ja, på andra sidan väggen är vardagsrummet. Tack för alla era tips. Det med PL 400 låter intressant. Jag ska prova det.

MVH
 
Jag brukar trycka i kemisk-metall i hålen (när jag har problem med porös vägg eller likn.) för att sedan stoppa in pluggen, det blir stenhårt och sitter mycket bra.
 
Rostig_9000i_-88 skrev:
Jag brukar trycka i kemisk-metall i hålen (när jag har problem med porös vägg eller likn.) för att sedan stoppa in pluggen, det blir stenhårt och sitter mycket bra.
Vad är kemisk-metall för något?Vad heter det i handelen? Var köper man det?
För det låter ju oxå intressant.

MVH
 
CrazyJazz skrev:
[quote author=Rostig_9000i_-88 link=1137179637/0#5 date=1137286642]Jag brukar trycka i kemisk-metall i hålen (när jag har problem med porös vägg eller likn.) för att sedan stoppa in pluggen, det blir stenhårt och sitter mycket bra.
Vad är kemisk-metall för något?Vad heter det i handelen? Var köper man det?
För det låter ju oxå intressant.

MVH
[/quote]

En 2-komponentsmassa som tillverkas av Plastic Padding.
Den finns att köpa lite överallt ...ÖB, COOP, Clas Ohlson mm.

4538-9.jpg
Den röda (4538-9) på bilden.
 
Jamen, nu e´jag med. Tackar för all hjälp :)
MVH
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.