Svar: X

Med stuga i fjällen och hus med häck
En multimaskin underlättar att onödigt grönt få väck
Att den saknar sladd är bara bra
Den klipper man annars av var da'
Och inga utsläpp att andas in
Perfekt för att göra tomten fin!
 
Svaret är X ABB1203

Jag har häcken full med min ostyriga tomt. Hjälp mig röja, klippa och putsa!
 
Svar:X

Då mina armmuskler är klena,
knappt större än en sena.
Skulle en fiffig maskin vara bra,
och jag skulle ropa högt Hurra!
För att kompensera musklerna till fullo,
vore det toppen med en alltiallo.
Allt grönt kunde jag kapa och klippa,
och efteråt ont i kroppen slippa.
 
Svar: X, ABB 1203

Röjsågen är trasig och det finns inga reservdelar. Häcksaxen är för klen. Stångsåg är för dyrt, pengarna är slut, och jag har inte ens en grensax.
 
Svar: X

Jag och min familj har en sommarstuga på Orust som vi ärvde av min farfar år 2006.
Nu har det blivit dags att på allvar börja röja upp där och göra fint. :) Det är mycket som behövs fixas utvändigt i trädgården och då behöver man skaffa sig många olika redskap och verktyg tänkte jag. Men sanningen är att det behöver man kanske inte alls - med ett multiverktyg från EGO klarar man allting galant som man behöver göra, och slipper tänka på massa olika maskiner som tillexempel har olika laddare, batterier, bärselar mm. Det hade varit otroligt skönt med enbart ett verktyg som klarar av alltihop som vi ska fixa i trädgården på Orust. Den maskinen är säkert jättekul att köra med också, så hoppas vid ev. vinst att jag låter även övriga familjemedlemmar (dom som har åldern inne/kunskapen för det) använda verktyget också, så att jag inte med denna maskin ifrån EGO blir ett riktigt EGO.... ;)
 
Svar: X, ABB 1203

En batteridriven trimmer vore underbart. Tryck på knappen så är man igång, underbart.
Min nuvarande trimmer med spruckna förgasarslangar kräver en halv burk startgas och en rejäl skopa tålamod att starta. Easystart, jo men tjena.
Förra året trimmade jag inte gräsmattan en enda gång, p g a att jag vet att jag får ett psykbryt varje gång jag ska föröka starta den.
 
Svar: X. ABB1203.

Motivering: Med många byggprojekt på gång kommer trädgården i skymundan och jag behöver verkligen maskinell hjälp för att hinna med allt. Det är snart dags att beskära syrenbersån och efter det följer en lång period av trädgårdsarbete. Att leva torpliv med smarta verktyg är perfekt!
 
Svaret är X ABB1203

Med nybyggt hus så har trädgården hamnat i skymundan.
Thujabuskar till träd och sly.
Hade varit skönt att kunna lösa allt med denna uppsättningen verktyg.
 
Elina Blom Westergren Elina Blom Westergren skrev:
Vinn multiverktyget som sköter om hela din gröna trädgård

[bild]

För att få full kontroll över buskar, häckar och gräs krävs en rad olika verktyg. Men inte om du köper ett multiverktyspaket, då fungerar samma motorenhet med flera tillbehör. Denna veckan har du chans att vinna EGO multiverktygspaket EGO Power + multitool MHSC2000E som innehåller både röjsåg, häcksax, stångsåg, grästrimmer och tillhörande nödvändiga prylar såsom 56-voltsbatteri på 4 Ah, laddare, sele och självklart motorenheten som de olika tillbehören monteras på.

Totalt värde cirka: 11 500 kronor

Så här tävlar du:
Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt motivera varför just du borde vinna.

Fråga: Vad heter röjsågsklingan som ingår i kitet?
Svaret hittar du här: [länk]

1. EGO1203
X. ABB1203
2. ABB1500

Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredag 22 mars.

OBS: Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås före fredagen 2 veckor efter det att den dragits.

-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.

Vinsten skickas till vinnaren direkt från Flex Scandinavia. Meddela i den här tråden när vinsten har anlänt hem till dig, så att vi har koll på logistiken.

Vi tackar Flex Scandinavia för att de sponsrar den här tävlingen.

X: ABB1203

Min hustru anser INTE att jag behöver mer verktyg - Jag VET att jag behöver detta kit!!

Vi bor i ett naturreservat med Spaniens farligaste djur (Caterpillar Processionares) som jag för en orättvis kamp emot. Föll fyra meter ur en tall när jag skulle klippa bort ett bo, pga. att linan till röjsaxen fastnat i en gren

Frugan har FEL - kitet är livsviktigt!
 
  • Wow
Elina Blom Westergren
  • Laddar…
Svar: X

I brist på gröna fingrar skulle gröna verktyg komma bra till hands
 
Elina Blom Westergren Elina Blom Westergren skrev:
Vinn multiverktyget som sköter om hela din gröna trädgård

[bild]

För att få full kontroll över buskar, häckar och gräs krävs en rad olika verktyg. Men inte om du köper ett multiverktyspaket, då fungerar samma motorenhet med flera tillbehör. Denna veckan har du chans att vinna EGO multiverktygspaket EGO Power + multitool MHSC2000E som innehåller både röjsåg, häcksax, stångsåg, grästrimmer och tillhörande nödvändiga prylar såsom 56-voltsbatteri på 4 Ah, laddare, sele och självklart motorenheten som de olika tillbehören monteras på.

Totalt värde cirka: 11 500 kronor

Så här tävlar du:
Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt motivera varför just du borde vinna.

Fråga: Vad heter röjsågsklingan som ingår i kitet?
Svaret hittar du här: [länk]

1. EGO1203
X. ABB1203
2. ABB1500

Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredag 22 mars.

OBS: Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås före fredagen 2 veckor efter det att den dragits.

-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.

Vinsten skickas till vinnaren direkt från Flex Scandinavia. Meddela i den här tråden när vinsten har anlänt hem till dig, så att vi har koll på logistiken.

Vi tackar Flex Scandinavia för att de sponsrar den här tävlingen.
Svar: ABB 1203

Jag har aldrig sett ett verktyg med sa manga anvandningar forut. Det forsta jag tankte var att det hadde varit perfekt for jakt marken. Roja buskash, saga ner grenar runt jakt tornet och trimma ner graset. Men om jag inte vinner detta sa ar den "offisiella" anledningen att kopa denna kiten att kunna halla min alskade frus tradgard I fin fint skick.

Tyvarr ar jag bosatt I Alaska vilket anvander en lagre volt sa laddnings systemet kan ju vara ett problem, men min brorson kunde ju forvara verktygen, for jakt marken ar I Sverige. :)
 
Svar. X. ABB1203

En trädgård som sett sina bästa dagar, när huset byggdes. Vi jobbar hårt smed att återställa den men saknar bra och rediga verktyg. Dessa skulle gjort vårt hårda arbete lite lättare .
Mvh
Leif
 
Tjohoo vilken rolig tävling:D! En sådan superpryl behöver jag (och maken;)). I helgen röjde vi på vår tomt inför byggstart och fick låna röjsåg, vilket alltid är krångligt. Nästa gång vill jag höra min alldeles egna klinga ABB1203 swisha igång och hjälpa mig med alla taggiga törnbuskar:rofl::love:!
 
Svar: x ABB1203

Mina svärföräldrar går i pension nu till våren och kommer att spendera den mesta tiden på deras landställe där dom älskar att fixa med trädgården. Verktygen de använder nu är gamla och det skulle vara kul att ge dem något så dom orkar hålla på längre nu när svärföräldrarna blivit äldre. Dom har hjälpt mig och min fru väldigt mycket med hämtning på förskola och suttit barnvakt, skulle vara kul att få ge något tillbaka.

//Johan
 
I augusti månad får vi nycklarna till en fantastisk tomt på landsbygden i Skåne. Då min fru är höggravid och familjen blir större i samband med detta vore det enormt tacksamt med en hjälpande hand i form av detta verktyg. Och förhoppningsvis frigör det tid för oss att lära känna vårt nya tillskott, som en familj. Och klingan heter ABB1203.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.