Jag har ett badrumsskåp med ett T5 lysrör som underbelysning. Då lysröret slocknade köpte jag ett nytt och bytte. Efter en stund slocknade det nya. Jag bytte då tillbaka till det första som lyste lite och sedan slocknade. Ibland tänds det, och ibland blinkar det till bara.
Vad jag förstår finns ingen glimtändare till T5, så vad kan det vara som är fel? Om inte bägge rören är trasiga förstås, men det verkar osannolikt.
 
Trasigt hf-don, du får öppna upp armaturen och se vad du hittar :)
 
  • Gilla
Pin
  • Laddar…
Interiör av spegelskåp utan lysrör, exponerad belysningsinstallation med plastkåpa.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Jag lyckas inte öppna och komma åt. Så här der det ut. Parallellt med lysröret (bortplockat på bilden) sitter en plastkåpa som jag inte får loss. den är ungefär lika smal som lysröret. Är h-f donet så litet, elle kan det sitta gömt någon annanstans i skåpet? Det rör sig om ett Vedum flow spegelskåp.
 
P Pin skrev:
[bild]
Jag lyckas inte öppna och komma åt. Så här der det ut. Parallellt med lysröret (bortplockat på bilden) sitter en plastkåpa som jag inte får loss. den är ungefär lika smal som lysröret. Är h-f donet så litet, elle kan det sitta gömt någon annanstans i skåpet? Det rör sig om ett Vedum flow spegelskåp.
Hej! Löste du problemet? Jag har precis råkat ut för något liknande, enda skillnaden är att mina lysrör inte lyser alls :(
MVH
Henrik
 
P Pin skrev:
[bild]
Jag lyckas inte öppna och komma åt. Så här der det ut. Parallellt med lysröret (bortplockat på bilden) sitter en plastkåpa som jag inte får loss. den är ungefär lika smal som lysröret. Är h-f donet så litet, elle kan det sitta gömt någon annanstans i skåpet? Det rör sig om ett Vedum flow spegelskåp.
P Pin skrev:
[bild]
Jag lyckas inte öppna och komma åt. Så här der det ut. Parallellt med lysröret (bortplockat på bilden) sitter en plastkåpa som jag inte får loss. den är ungefär lika smal som lysröret. Är h-f donet så litet, elle kan det sitta gömt någon annanstans i skåpet? Det rör sig om ett Vedum flow spegelskåp.
Löste du det ?
 
Ja fast inte som jag hoppats. Jag fick byta ut hela insatsen som beställdes från Vedum . Jag hade hoppats bara byta ut den trasiga delen.
 
P Pin skrev:
Ja fast inte som jag hoppats. Jag fick byta ut hela insatsen som beställdes från Vedum . Jag hade hoppats bara byta ut den trasiga delen.
Tack för snabb återkoppling.Du blir det samma för mig med då !
 
  • Gilla
Pin
  • Laddar…
M Malte12 skrev:
Tack för snabb återkoppling.Du blir det samma för mig med då !
Vedum skickade snabbt men har för mig det var ganska dyrt. Jag kopplade själv med wago bakom skåpet .
 
  • Gilla
Topen och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.