I min hyreslägenhet sitter traditionella inbyggnadsgarderober, ett antal 60cm med klädstång och överskåp och en 40cm med hyllplan typ linneskåp. Skulle passa perfekt i min sommarstuga, men var hittar man sådana idag? I bygghandeln verkar bara finnas flashiga backsystem typ Elfa för ohemula pengar och IKEA verkar bara ha fristående i diverse udda format. Slutade man tillverka standardgarderober föra århundradet?
 
  • Inbyggda vita garderober med öppna dörrar som visar klädstång och hyllplan fyllda med linne och kläder.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag har fällt in både Ikeas pax-garderober och faktum-kök i nischer för att bilda inbyggnadsgarderober.
 

Bästa svaret

Fulkemisten
IKEA har väl gått över till egen standard med 100 och 75 cm breda stommar på garderober? De har även egen hålmall på köksstommar så det ska bli knepigt att köpa inredning på annat håll. De flesta andra kökstillverkare brukar tillhandahålla riktiga garderober i 60 cm bredd i sortimentet med tillval av inredning efter behov. Vet att HTH har. Priset blir ju dock därefter oftast.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.