Hej!

Jag har provat med 15 graders men det tvingar för mycket i det för att få placeringen rätt. 30 blir helt galet. Skulle tippa på att det rör sig om 20 grader ca.

Är jotiflex vridbar böj 75 grå godkänd för mark/ingjutning tro?

Eller finns det några rörmokartips?
 
Förstår inte riktigt vad exakt ditt problem är, men oftast sätter man två böjar för att kunna justera in golvbrunnen.
 
Jarlingar Jarlingar skrev:
Förstår inte riktigt vad exakt ditt problem är, men oftast sätter man två böjar för att kunna justera in golvbrunnen.
Är lite svårt å förklara. Hade det vart en rund så hade det inte vart några konstigheter. Men denna trekantiga vill jag ha på mm samma avstånd ut från båda väggarna. Ska ta en bild på det imorgon.
 
Grått avloppsrör i öppen schakt med förminskare och grus, nära verktyg och rörändar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Det är detta röret som tvingar från förminskaren
 
Montera några 15gradare i varandra så kan du stya till röret i den vinkel du vill. Eller såga av röret på mitten och montera två till tre 15gradare där också.
 
  • Gilla
twoody
  • Laddar…
P Phasio skrev:
[länk]
Det var så jag menade.
Men sätter flera böjar i varandra för att kunna justera in brunnen där man vill ha den. (y)
 
Jarlingar Jarlingar skrev:
Det var så jag menade.
Men sätter flera böjar i varandra för att kunna justera in brunnen där man vill ha den. (y)
Okej, så får det bli. För den specialböjen är inte godkänd. Stort tack
 
  • Gilla
Jarlingar
  • Laddar…
Grävd öppning i golv med rörledning och fyra röda rörlock, omgiven av grus och jord, i ett renoveringsprojekt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Ikväll fick jag lagt sista röret. 4st 15 graders blev det
 
Man hade kanske kunnat vrida förminskaren lite och vunnit nå grader åt endera håll ? Spelar väl ingen roll hur vattnet kommer in i det grövre?
 
S Stefan1972 skrev:
Man hade kanske kunnat vrida förminskaren lite och vunnit nå grader åt endera håll ? Spelar väl ingen roll hur vattnet kommer in i det grövre?
Jag provade lite men tyckte det var rätt stumt. Hur vattnet kommer in lär vara av mindre betydelse. Skulle vara om det uppstår något ljud isf?
 
Krilleman
Förminskning på avloppsrör ska faktiskt alltid installeras så avloppssvattnet har rakast väg att gå.

Alltså ska vattengången vara så slät som möjligt horisontellt. Det är absolut bäst.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.