Budade på ett hus som legat ute på hemnet i 70 dagar. Vi la utgångspriset då mäklaren sa att huset inte säljs under det. Helt plötsligt fanns det en köpare till för samma summa, men om vi la 50 k till kunde vi skriva kontrakt. Okej, vi ville gärna ha huset så bara att le och se glad ut. Plötsligt så hade andre budgivare lagt samma bud som oss igen men kunde inte höja över oss. Säljaren hade då sagt att de hellre säljer till denne, om vi inte höjer med 100k. De godtog ingen lägre summa???

Jag sa Nej Tack, vi drar oss ur då jag blev rätt sur. Vill inte buda mot en säljare för ett hus som inte blivit sålt på 70 dar.
Huset försvann från nätet och blev troligtvis sålt då.
Men vad hände egentligen? Om säljaren varit smart så hade vi vart med och lagt högre men med den stilen så...
Fanns det en annan budgivare alls?
Var dom vänner kanske?
 
Låter som att det aldrig fanns någon andra budgivare. Om så är fallet bör man anmäla mäklaren
 
Vänta och bevaka om huset kommer ut igen.
 
Ring mäklaren, om huset är sålt kan ni begära ut budgivningslistan.
 
E enhusmus skrev:
Budade på ett hus som legat ute på hemnet i 70 dagar. Vi la utgångspriset då mäklaren sa att huset inte säljs under det. Helt plötsligt fanns det en köpare till för samma summa, men om vi la 50 k till kunde vi skriva kontrakt. Okej, vi ville gärna ha huset så bara att le och se glad ut. Plötsligt så hade andre budgivare lagt samma bud som oss igen men kunde inte höja över oss. Säljaren hade då sagt att de hellre säljer till denne, om vi inte höjer med 100k. De godtog ingen lägre summa???

Jag sa Nej Tack, vi drar oss ur då jag blev rätt sur. Vill inte buda mot en säljare för ett hus som inte blivit sålt på 70 dar.
Huset försvann från nätet och blev troligtvis sålt då.
Men vad hände egentligen? Om säljaren varit smart så hade vi vart med och lagt högre men med den stilen så...
Fanns det en annan budgivare alls?
Var dom vänner kanske?
Hej vart låg huset då?
Villa eller fritidshus avgör lite kanske?
 
Vi förlora ett hus så visst kan det gå till så.
 
Det låter ju onekligen som en falsk budgivare.

Men det kan också vara så att det fanns en intressent som vägrade lämna bud, utan väntade ut att säljaren skulle sänka. Det kan också ha funnits ett bud under accept pris, och när ni började buda, så "vaknar" de här budgivarna.
 
  • Gilla
Jonasdzm
  • Laddar…
Jag håller med om att det låter som en falsk budgivare eller så kanske det var så att några ägde huset gemensamt, av någon anledning har de blivit oense och den ene ska köpa ut den andra men de kan inte komma överens om vad som är skäligt pris. De väljer därför att lägga ut huset till försäljning och den som vill behålla huset matchar hela tiden budet som du har lagt.
 
  • Gilla
Freddedan
  • Laddar…
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Ring mäklaren, om huset är sålt kan ni begära ut budgivningslistan.
Nej, det kan han/hon inte göra.
 
N NoOne2k skrev:
Jag håller med om att det låter som en falsk budgivare eller så kanske det var så att några ägde huset gemensamt, av någon anledning har de blivit oense och den ene ska köpa ut den andra men de kan inte komma överens om vad som är skäligt pris. De väljer därför att lägga ut huset till försäljning och den som vill behålla huset matchar hela tiden budet som du har lagt.
Det är ju i så fall ändå en falsk budgivare. Visserligen inte med syfte att få upp priset, utan för att sabotera försäljningen.
 
Säljarens rätt att välja köpare. Inget konstigt, fick själv gå upp på mitt eget bud en gång för att säljaren annars skulle sålt till en annan med lägre bud. Och det var inget fuffens med det.
 
H Holmspel skrev:
Nej, det kan han/hon inte göra.
Som sagt. Det vinnande budet har rätt till denna listan.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.