P
Hjälpte svärföräldrarna att byta dimmer men det gick väl sådär. De hade köpt en Vadsbo VD200
http://www.vadsbo.net/vd200
kopplade in den och testade att tända, dimra upp och ner några ggr men sen slocknade ljuset och det gick inte tända mer. ca 60 volt på utgången och luktade lite bränt. Undrar om det var ett måndags ex ? har svårt att tänka mig att jag gjorde något fel. fas på in på L1 och tändtråden till utgången.
Lasten är 3 st 7,5 W LED lampor i en gammal taklampa.
 
Det låter ju som en måndagsexemplar. Den går inte att koppla fel och ska klara alla typer av laster. Den har en säkring som du kan kolla. Annars får det bli reklamation.
 
  • Gilla
Peter_K
  • Laddar…
P
Bo.Siltberg Bo.Siltberg skrev:
Det låter ju som en måndagsexemplar. Den går inte att koppla fel och ska klara alla typer av laster. Den har en säkring som du kan kolla. Annars får det bli reklamation.
Säkringen sitter bakom plastkåpan och jag ville inte ta bort den ifall han skulle byta den men eftersom det luktade lite bränt och det var 60 volt på utgången tror jag inte att säkringen gått.
 
Hej Har en likadan dimmer som jag tror säkringen har gått efter ett kort strömavbrott Går det att byta säkring på den och var sitter den?
 
P
Vet ej, Fick den utbytt på garanti och sedan dess har den fungerat.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.