Är väl Attefall..24kvm.
 
Hej,

Efter att ha skannat av marknaden i nästan ett 1 år valde vi Attefallsverket ändå.

Vi har tänkt att hyra ut den och räknar på att den har betalt av sig på 6 år.
Jag fick ett proffsigt bemötande vid dom besök vi haft hos dem, men jag får väl återkomma till tråden med information på hur det går fram tills leverans. Priset var avgörande för vår del då ett dyrare Attefallshus skulle ta längre tid att betalas av, och vi ser detta som en investering. Vi tycker att sommarnöjen har var väldigt fina hus som, vi såg dem på villamässan 2018 men vi fick aldrig ihop kalkylen på deras hus.

Vi skall krita på i veckan och håller tummarna för att allt skall klaffa :)
 
  • Gilla
Henriktal
  • Laddar…
Vad har ni räknat för slutpris för total Entreprenad?
 
H Hjalmar79 skrev:
Hej,

Efter att ha skannat av marknaden i nästan ett 1 år valde vi Attefallsverket ändå.

Vi har tänkt att hyra ut den och räknar på att den har betalt av sig på 6 år.
Jag fick ett proffsigt bemötande vid dom besök vi haft hos dem, men jag får väl återkomma till tråden med information på hur det går fram tills leverans. Priset var avgörande för vår del då ett dyrare Attefallshus skulle ta längre tid att betalas av, och vi ser detta som en investering. Vi tycker att sommarnöjen har var väldigt fina hus som, vi såg dem på villamässan 2018 men vi fick aldrig ihop kalkylen på deras hus.

Vi skall krita på i veckan och håller tummarna för att allt skall klaffa :)
Ja priset skiljer de rejält åt om man jämför Sommarnöjen vs A-verket. Hoppas det blir ett bra val för er
 
Totalpris?
 
H Husqvarna220Ac skrev:
Är väl Attefall..24kvm.
Ser mindre ut
 
Vi gick på Hudikhus och är nöjda med allt hittills. De har varit jättetrevliga, proffsiga och serviceminded. Dessutom betalas huset när det är levererat, vilket känns tryggt.
 
  • Gilla
vcx
  • Laddar…
Vad ligger ett sådant på? Är det helt nyckelfärdigt?
 
Nej, de kör en mellanvariant. Vårt hus på 60m2 ligger på 500’. Till det kommer tomten och entreprenaden. Men du får ett ”riktigt” hus, inte en villavagn .
 
Låter prisvärt, vad ingår då?
 
Huskropp, fönster, spröjs, alla dörrar, lister, tak, innerväggar, isolering, spångolv, betongtegel, stuprännor, plåtar&huvar och ritningar + leveransen fram till byggplatsen på Gotland. En del av dessa saker är valbara t ex typ av ytterdörr. Dessutom bygger de en hel del på Gotland och man kan få referenser och de hjälper till med byggare m m. och sköter en del av kontakterna. De har varit väldigt trevliga och hjälpsamma. Extra bra är att man inte delbetalar vid tillverkningen utan betalar hela huset när det är på plats. Det är ju en del av säkerheten med ett gammalt företag som varit etablerat länge i branschen.
 
  • Gilla
Husqvarna220Ac
  • Laddar…
Vi bygger lite mindre och fick offert på 430’ ca, allt klart utom kök och badrum, gör elen och VA samt kök själv, samt lägger golv och målar, detta är med gjuten platta.
 
Med tomt och entreprenad slutar det på ca 2,2. Då har vi ett inflyttningsklart hus med golvvärme och kamin, samt förråd på kattvinden. Man får inte bortse från alla kringkostnader också. Bara de kommunala kostnaderna ligger på ca 50’.
 
Auch, hur kunde det bli så dyrt från 500’.? Vårt bygglov kostade 7500:- och behövde ingen utsättning, vi räknar med 500’ men då gör jag jobb själv, ingen golvvärme/kamin.

Är det fritidshus ni bygger? Vi bygger för lite uthyrning samt dotter/sonen får bo där en i taget..
 
Det kostar att bygga på Gotland
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.