Har för mig att dom heter Örby maskin eller något sådant i Tullinge/Tumba trakten. Dom har flera olika utförnade men den "traditionella som finns i trappuppgångar" som ser ut som rostfritt men egentligen är polerad aluminium är klart billigast. Vi betalade ca 550kr/st för dom om jag inte minns fel. Har för mig att han ville ha 1500-2000 med dom lite mer ovanliga som gigantiska tvättnedkastluckpr från sjukhus eller med klumpiga sorter förberedda för lås osv.

Järaffären där vi först frågade ville ha 2000 men "kunde nog ge 10%" rabatt eller så men då har dem dessutom varit in på HABOs grossistlager och vänt och fått kartongförpackning samt ett riktigt prydligt dataskrivet kvitto och en mysig butiksmiljö att köpa dom i så att säga ;)

Sen finns det en annan tillverkare också men dom är inte blanka utan mer som om dom är målade med aluminiumfärg.

Att bygga är nog dyrt ändå utan att ge bort pengar i onödan ;)

Kan vara svåra att lyckas träffa av när dom är där på telefon. Få du inte tag i dom så kontakta mig så ska jag se om jag kan gräva fram deras visitkort som jag fick.
 
Tack så jättemycket för tipset!! :D Det var ju ett rätt lagom pris ändå!

Kram Pellerin
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.