Hejsan!
Nu är det så att jag mer och mer har börjat se det stora nöjet i att skapa något själv. Vill främst börja göra lite enklare möbler såsom skåp, hyllor, förvaring osv. Har gjort några mindre projekt och antingen använt mig av sticksågen eller Bauhaus kapservice. Klart finare snitt från bauhaus... Men för att det ska vara roligare och smidigare i längden så vill man ju fixa själv! Efter mycket läsande och några Youtube klipp har jag kommit fram till ett "adaptive cutting system master kit" ifrån KREG. Det för möjligheten att smidigt ställa in bordet i förrådet när jag är färdig (bor i lägenhet), för dom fina raka snitt man får från sänksågen och styrskenan. Detta får man för 900 dollar, 8404 kronor i dagsläget. Någon som haft detta system eller kan föreslå något annat liknande paket man vet är bra? Ser mycket från festool, men det är alltid avsevärt dyrare verkar det som...

Sen har jag en önskelista på verktyg o dylikt, vad skulle ni lägga till?

Gillar länkar! Blir så klart och tydligt med priser osv.

Hoppas jag valt rätt forum annars får ni gärna visa mig vägen till rätt.

Tack!
 
Googlade fram det du skriver om. Såvitt jag förstår är det en sänksåg med skena och ett hopfällbart bord.
För pengarna som Kreg kostar kan du köpa någon av de bästa sänksågarna på marknaden. Mafell eller Festool t ex. Hopfällbara bockar och några reglar ryms i budgeten också. Lika hopfällbart skulle jag säga. Med några skruv och tvärstag lika stadigt.
Mvh Findus
 
  • Gilla
snuttekudden
  • Laddar…
Kan tillägga att det finns en hel del billigare färdigborrade mft-aktiga skivor på marknaden t.ex de från x-tools (se bild).

De är om möjligt ännu mer portabla/hopfällbara än Kreggen och borde klara samma uppgifter.
 
  • Hopfällbart arbetsbord från X-Tools med färdigborrade hål, visat i ett verkstadsutrymme.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.