Tjenare, Jag är utbildad finsnickare 2 år . Jag vill nu starta eget och det finns 2 lediga lokaler och jag tänka att köpa en av dom som passar mig Jag söker en snickare som har erfarenhet i branschen och som kan tänka sig att samarbeta med mig. Upplägget kan vi prata vidare om, men min tanke är att jag står för lokalen och vi samarbetar om jobben och fördelar inkomst enligt överenskommelse . Kontakt mig gärna om du är intresserad. Jag bor i Stockholm och lokalerna finns i Stockholm.
Med vänliga hälsningar.
 
  • Gilla
katos
  • Laddar…
Hej Josef!
Välkommen till forat.
Några frågor.

Hur gammal är du?
Har du jobbat med hantverk tidigare?
Vilken 2årig utbildning har du gått?
Kan du tillverka ett kopplat enlufts tvåglasfönster i måttlig storlek (typ 6x10) grundmålat och hur lång tid tar det?
Om inte... vad kan du göra? Skriv om dina drömmar.
Hur tänker du finansiera lokalköpet?
Vilka maskiner har du och vilka ytterligare maskiner tänker du skaffa?
Tvingar, knektar, stegar, elkablar, handmaskiner, datorer, micro, kaffebryggare mm mm. Hur tänker du kring sådant?
Vilka sorts uppdrag tänker du utföra?
Vem skall köpa tjänsten av dig?

Du behöver inte svara här. Men den som skall inleda ett samarbete med dig kommer vilja veta allt sådant. Så ju mer genomtänkt du är desto större möjligheter att hitta någon. Kommer du i gång kan det hända att vi möts på något projekt.

Mvh Findus
 
  • Gilla
josef2010
  • Laddar…
findus42 findus42 skrev:
Hej Josef!
Välkommen till forat.
Några frågor.

Hur gammal är du?
Har du jobbat med hantverk tidigare?
Vilken 2årig utbildning har du gått?
Kan du tillverka ett kopplat enlufts tvåglasfönster i måttlig storlek (typ 6x10) grundmålat och hur lång tid tar det?
Om inte... vad kan du göra? Skriv om dina drömmar.
Hur tänker du finansiera lokalköpet?
Vilka maskiner har du och vilka ytterligare maskiner tänker du skaffa?
Tvingar, knektar, stegar, elkablar, handmaskiner, datorer, micro, kaffebryggare mm mm. Hur tänker du kring sådant?
Vilka sorts uppdrag tänker du utföra?
Vem skall köpa tjänsten av dig?

Du behöver inte svara här. Men den som skall inleda ett samarbete med dig kommer vilja veta allt sådant. Så ju mer genomtänkt du är desto större möjligheter att hitta någon. Kommer du i gång kan det hända att vi möts på något projekt.

Mvh Findus
Tack så mycket för att du svarar.
Det finns redan en lokal komplett med maskiner och jag har tillräckligt pengar till den men har inte mycket erfarenhet att driva företag och klara produkter. Jag har 2 år gymnasium utbildning som finsnickare. Har gjort många projekt på skolan som stålar, bord , skåp . mm . Om någon intresserad kan jag prata mer till honom.
 
Osorterade tankar...

Fundera på om det är ide att ta anställning för att få mer erfarenhet. Att starta snickeri är ingen picknick. Vana vid att driva projekt och tänka på effektivitet i alla led kommer inte av sig själv. Att kunna göra fina saker räcker inte. Går det inte att få verkstadsjobb finns det monteringsarbete.

Har du pengar kan du köpa loss snickeriet ändå. Jag vet ju inte vad det handlar om. Kanske är det världens chans för dig. Men en lokal med maskiner kan bli ett ok. Hyror och räntor tickar iväg och utan intäkter som kommer från arbete i lokalen känns det meningslöst. En strategi för att betala löpande kostnader tills du själv drar in pengar är bra att ha.

Det finns många hobbysnickare därute som kan vilja dela på hyror och övriga kostnader mot bänkplats. Möjligen kan det vara intressant för proffs. Men då måste det vara rejäla maskiner. Proffs producerar mycket spån och spill. Det kräver mer av snickeriet. Hobbysnickare blir lugnare.

Mvh Findus
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.