Vill bara rekommendera en billig TFT skär som går att köra som TV. Köpte min på Dustin där den var betydligt billigare än på andra ställen.
LG L1510T.
Jag lånade hem en skärm från jobbet och provkörde, blev positiv överraskad. Det finns troligen platta tvs med mycket bättre bild och ljud. Men för det priset fungerar den perfekt vid slötittande under matlagning.

//Skepparn
 
Hur funkar det ?? den har väl ingen TV-tuner inbyggd ..

Edit :

Sådär våldsamt mkt billigare än en 15" LCD TV är den ju inte, en LCD 15" går lös på 3300:-.
 
A
Hur mycket ifrån sidan är bilden ok? Finns det möjlighet att hänga den på väggen?

Följde det med fjärr?
 
Det följer med en lite dosa som man kopplar in på en d-sub på skärmen. Nackdelen är att dosan är lite för lång vilket gör att den sticker ut lite på baksidan.

Det följer med en fjärr, kör du den som monitor kan du använda bild i bild.
Har inte installerat den än så jag har inte kollat från olika vinklar.
Det ingår inget fäste för väggen men det är VESA standard.

//Niclas
 
A
Beställde en, tydligen den sista de hade (Utgående vara) , får hoppas den är bra.
 
Köpte en 15" Philips TFT. Den är kanon och har dessutom radio inbyggd.
 
Jag öppnade TV motagaren för att se om man kan modifiera den så den inte syns. Allt sitter på ett kort så det kanske blir lite svårt. Man kan ju göra en kort skarv kabel och gömma motagaren bakom skärmen.

Har foto på hur det ser ut men ingenstans att lägga up dem.

//Niclas
 
tinypic.com brukar jag använda för bilder. Lite seg att ladda men enkel.
 
A
skepparn skrev:
Jag öppnade TV motagaren för att se om man kan modifiera den så den inte syns. Allt sitter på ett kort så det kanske blir lite svårt. Man kan ju göra en kort skarv kabel och gömma motagaren bakom skärmen.

Har foto på hur det ser ut men ingenstans att lägga up dem.

//Niclas
Ja jag vill gärna se bild. Berätta gärna om du kommer på nått smart för att dölja tunern.
 
Jag köpte nyligen en Samsung 17" TFT med inbyggd TV-tuner (plus diverse video-ingångar) och fjärrkontroll:

http://www.dustinhome.se/DacsaPortal/?ProdID=5010067498

3835:- för 17", 3250:- för 15". Bra betraktningsvinkel, bra svarstid. Rekommenderas varmt!

Kan hängas på väggen med standard VESA-fäste.

5010068454.jpg
 
Här kommer bilder om nån är intreserad, få se om det fungerar.

//Skepparn

1q5tzo
1q5u04
 
A
Skepparn en fråga..
Vart låg tunerdelen?

jag kan nämligen inte se att de skickat med någon till mig.
 
Tunerdelen (som jag antar är den som sticker ner under skärmen lite) går inte den att sätta på en kort bit förlängningssladd? så man slipper att den sticker ut.

//Markus
 
Tunerdelen låg i lådan med skärmen tillsamans med fjären.

De är nog så jag har tänkt lösa det, en kort skarvkabel.


//Skepparn
 
A

Vart hittar man en kort skarvsladd? kortaste jag hittar är 1.8m.
skepparn skrev:
Tunerdelen låg i lådan med skärmen tillsamans med fjären.
//Skepparn
Suck, då är det nog nog så att de lyckats missa att lägga i någon sådan i min låda. Fjärren låg själv i en liten påse.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.