Hej alla Byggentusiaster!!

Söker rädda ett gammalt hus utanför Karlstad
Takpannor 2 kupiga saknas. Har behov av drygt 300 takpannor.
Behöver lägga om hela taket, ny läkt och fuktspärr. Hoppas få kontakt med entusiaster som är villig att sälja både takpannor och läkt och även golvbräder och allt övrigt som man behöver ha vid en hus renovering. Alla råd är välkomna.
Många tack på förhand. Tack!
Tecknar Valberg
 
Vad är det för mått på pannorna? Eventuellt även märke.
 
Hej, vet ej vilket märke, kan ev. skicka en bild. Har ni takpannor och nockpannor?
Priser? Var finns dom? Nya/Rengjorda?
Tack!
 
Ja, jag har pannor. Gammla pannor av bra kvalité. Min plan var dock att försöka sälja till någon som behöver ett komplett tak i första hand. Dumt att dela på ett parti som räcker till ett helt tak. Jag ångrar dock att jag inte försökte komplettera det gamla teglet. Det nya verkar vara av sämre kvalité.

En bild säger inte mycket. Det är måtten som är viktiga.
 
Eller föresten, menar du att 300pannor är till hela taket? Jag tolkade det som en komplettering.
 
D Daniel 109 skrev:
Eller föresten, menar du att 300pannor är till hela taket? Jag tolkade det som en komplettering.
Hej,
Jag tror att det fattas en hel del pannor, vet ej exakt ännu, även några nockpannor.
Vill du att jag skickar en bild på taket som visar typ av takpanna. Mvh
 
Hej igen,
Är taket du har nya pannor
Hur många kvadrat räcker dom till?
Följer det med nockpannor också?
Typ av pannor, mått??
Pris?

Mvh
 
Taket jag har är inte nya pannor. De är från sent 1800tal eller tidigt 1900tal. Men det syns inte på dem. Jag har typ 1500 pannor i bra skick.

Om du ska komplettera taket är måtten på pannorna viktigt. Mina har måten:

Total längd 375mm
Täckande längd 350mm
Total bredd 255mm
Täckande bredd 230mm

De är från Sala tegelbruk.

Ska du kompletera taket måste du mäta de befintliga pannorna. Gammal tegelpanna med lavar och mossa, från Sala tegelbruk, 1800- eller tidigt 1900-tal.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Staplar av gamla tegelpannor från sent 1800-tal på pallar i en trädgård, totalt cirka 1500 stycken i gott skick.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


/Daniel
 
D Daniel 109 skrev:
Taket jag har är inte nya pannor. De är från sent 1800tal eller tidigt 1900tal. Men det syns inte på dem. Jag har typ 1500 pannor i bra skick.

Om du ska komplettera taket är måtten på pannorna viktigt. Mina har måten:

Total längd 375mm
Täckande längd 350mm
Total bredd 255mm
Täckande bredd 230mm

De är från Sala tegelbruk.

Ska du kompletera taket måste du mäta de befintliga pannorna. [bild][bild]

/Daniel
Hej Daniel,

Var i Värmland finns dessa pannor?
Långt från Karlstad?
Hur många nockpannor.
Takpannorna i gott skick? Kan pannorna fästas med spik eller är läppen avbruten?
Pris?
Tacksam för svar.
 
De finns inte i Värmland alls. Jag har inte många nockpannor. Men de är i bra skick.
 
D Daniel 109 skrev:
De finns inte i Värmland alls. Jag har inte många nockpannor. Men de är i bra skick.
Hej!
Priser??
Mvh
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.