För att få en mer halksäker gång på altandäcket så har jag fortsatt med de markplattor jag har som gång i trädgården. Har lagt dessa på tryckta reglar, plattorna är 40x40 och de vilar på 45x90 reglar, i ytterkant på plattan. Min fråga är finns det någon risk att plattorna kan spricka, vad klarar en sådan platta som är i betong 45mm i belastning, man vill ju inte att plattan spricker det är kanske en 2dm att trampa igenom om en platta spricker. Har funderat på att sätta någon support under plattan så den inte svävar, några tips?

Visa bilaga 319688

Halksäker gång av betongplattor på altandäck, monterad på tryckta reglar, med risk för sprickor vid belastning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Uppbyggnad av altandäck med 40x40 betongmarkplattor som vilar på tryckta 45x90 träreglar i trädgårdsmiljö.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Sätt en stödregel i mitten, så är du på säkra sidan.
Det är olika hur pass massiva sådana här plattor är. Ibland spricker just dansk sjösten ganska lätt.
 
GoForIt GoForIt skrev:
Sätt en stödregel i mitten, så är du på säkra sidan.
Det är olika hur pass massiva sådana här plattor är. Ibland spricker just dansk sjösten ganska lätt.
Tackar, jo antar att det är säkrast
 
Oarmerade plattor i den storleken är inte gjorda för att ligga med så dåligt stöd. Jag håller med, det behövs en regel till i mitten. Annars är det en praktisk lösning på ett stort problem så här års.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.