Är det någon som har erfarenhet av luktsanering med ozon-generatorer, t.ex. Ozoneair? I reklamen verkar det vara rena undermedlet och låter lite för bra för att vara sant, så innan jag testar skulle jag gärna höra vad andra anser. Jag har (minst) tre användningsområden:
- Min lägenhet, som står tom stor del av tiden beroende på dubbelt boende, luktar mycket instängt, vilket man märker när man inte varit där på några dagar.
- Båten är utsatt för fukt och står tom och kall hela vintern.
- Sommarstugan, som jag kallställer på vintern, luktar inte heller så fräscht på våren.
Inget av ställena verkar utsatt för mögel, vore det så skulle professionell sanering krävas, utan det handlar bara om dålig lukt. Alla erfarenheter tas tacksamt emot!
/Lars
 
Jag har luktsanerat med ozon, och det funkar utmärkt på "organisk lukt"...

Man kan ju inte vara där samtidigt dock, så det blir ju mindre smidigt om du har långt mellan de olika ställena ... Det tar ju något dygn eller så att få bort lukten ..
 
  • Gilla
Rozz1234
  • Laddar…
Har själv använt min ozongenerator till både bilen och hus och det är verkligen något jag rekommenderar. Har en som avger 10.000 mg/timme och det funkar kanon. Om du bor i Stockholm och vill hyra så kan du PM:a så kan du hyra den för ett par hundralappar tre dygn.
Niklas
 
Jag är också nyfiken på ozoneair... har en källare och ett garage som jag funderar på att ge en omgång. Ska faktiskt få låna en ozoneair av en kompis vid tillfälle
 
Intressant, berätta gärna här hur det funkade.
 
Jag köpte min i Kina Alibaba för 79$ med frakt 965 kr 7000 mg/tim
 
L Leif i Skåne skrev:
Jag köpte min i Kina Alibaba för 79$ med frakt 965 kr 7000 mg/tim
Har du hunnit testa den? Nöjd med resultatet?
 
O Okänd skrev:
Har du hunnit testa den? Nöjd med resultatet?
Har bar kört en stund i badrummet, och det är effektivt, men man kan inte vistas i rummet.
Det finns flera dyrare modeller som har en luftpump typ akvarie och då får man ut ozonet i en slang som man kan sticka in en vägg och fylla isoleringen och tretex / Asfaboard med O³.
Köp modellen som är komplett med hölje!
Dom som är bara innanmätet ät till för företag som låter tillverka höljet i Sverige och då kan skriva "Made in Sweden" på färdig låda.
 
P
L larthe skrev:
Är det någon som har erfarenhet av luktsanering med ozon-generatorer, t.ex. Ozoneair? I reklamen verkar det vara rena undermedlet och låter lite för bra för att vara sant, så innan jag testar skulle jag gärna höra vad andra anser. Jag har (minst) tre användningsområden:
- Min lägenhet, som står tom stor del av tiden beroende på dubbelt boende, luktar mycket instängt, vilket man märker när man inte varit där på några dagar.
- Båten är utsatt för fukt och står tom och kall hela vintern.
- Sommarstugan, som jag kallställer på vintern, luktar inte heller så fräscht på våren.
Inget av ställena verkar utsatt för mögel, vore det så skulle professionell sanering krävas, utan det handlar bara om dålig lukt. Alla erfarenheter tas tacksamt emot!
/Lars
Fungerar jättebra till hus, båtar och gamla bilar. Men köp en själv på nätet för en tredjedel av priset Ozoneair vill ha för sin.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.