F
legion legion skrev:
framkomlighet när jag monterade detta på min 330x men ja, gräset tenderar att slitas hårt i backar men det hade det säkert gjort med sta
Vermilion Kenny Lundbäck skrev:
Jag ringde Husquarna och frågade dom rakt ut om 420 klarade 30 grader och det snabba svaret var "nej" MEN svaret ändrades till "ja" efter en stund med förklaringen att det kommer klippa slänten snett i fler omgångar. Kortfattat så kan den klippa det men det tar längre tid.

Frågade även om terräng kittet vad den hade för nytta och svaret var "Jag vet inte ens varför vi säljer det" :D Enligt han så tillförde den inte bättre fäste utan snarare grävde upp mattan mer.

Så en 420 kommer det nog bli att testa till sommaren. Tror ni det finns möjlighet att "testa" gräsklipparen och om det inte fungerar, skicka tillbaka?
Har inte 420 utgått i år? En 430X köper du för 23885:- och då ingår ett enkelt garage. Nu har den väl tyvärr Connect som standard i år vilket drar upp priset ett par tusen mer än i fjol (kolla om det finns fjolårsmodeller kvar) men den har GPS vilket är bättre i backe.
 
C
E etompau skrev:
Min uppfattning är det det inte går att räkna med större svängningar (nedåt) i pris för nya maskiner.
Nej, så är det ju. Jag tänkte på prisvariationen mellan olika handlare. Det verkar vara bra marginaler på dessa grejor och lokala handlaren har nog samma inköpspris som nätbutikerna, så jag vet av egen erfarenhet att det går att pruta en hel del även där.
 
Har en 420 till Salu,som rullat 1sommar och 300-400timmar, kanonskick, även connect installerat som jag tycker är lätt värt pengen,
 
F
C cpalm skrev:
Nej, så är det ju. Jag tänkte på prisvariationen mellan olika handlare. Det verkar vara bra marginaler på dessa grejor och lokala handlaren har nog samma inköpspris som nätbutikerna, så jag vet av egen erfarenhet att det går att pruta en hel del även där.

Är det så? Vad jag har hört så skall Husa vara ganska ”övertygande” mot alla åf att hålla rekommenderat pris. Kan däremot ingå mer eller mindre tillbehör mm istället.
 
Ingen ÅF vill så klart sänka priset mer än nödvändigt. Läste ett inlägg på ett annat forum av en ÅF, och enl. honom var det inte speciellt stor förtjänst på klipparna. Man försökte istället tjäna mer på installation/service/uppgradering/vinterförvar.
Sanningshalten i detta kan ej garanteras.
 
legion legion skrev:
Murarnät eller finmaskigt hönsnät fungerar men det finns säkert för ändamålet avsett nät till betydligt högre pris:thinking:
Nätet fästs mot gräset med spikar, märlor eller liknande och efter ett tag har gräset vuxit genom och nätet blir en del av grässvålen som nu blir betydligt tåligare mot slitage.
Lägger man ner nät kan man inte vertikalskära gräsmattan i framtiden för att lufta den vilket i sin tur kan ge en ful gräsmatta.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.