Skruvdragare DC756KB
Sticksåg DW33K
Cirkelsåg DW351S

4995:-

Min skruvdragare (gammal B&D) är slut efter 4 altaner
Min 49:- sticksåg från ICA är helt rutten (köpte den när jag skulle sätta in ett plastfönster i ungarnas lekstuga det funkade men aldrig mer)
Min cirkelsåg alpha-tools från bauhaus funkar nog ett tag till men jag ska bygga en sommarstuga i sommar...

/Johan
 
hitachi cirkelsåg 1888kr på harald nyborg
blå bosch sticksåg ca 1500 på k-rauta
blå bosch skruvdragare ca 1900kr

detta blir 5288kr men det är bättre grejor anser jag..


dewalts sticksåg är ingen höjdare..går ej att såga rakt i tjocka bänkskivor i ek tex.
dewalts skruvdragare formligen rasar efter ett tag..vi har en på jobb där båda gummiskydden i handtaget lossnat på..batteripacks infästningen som är i plast håller inte batteriet uppe längre"tejpad"
 
måste försvara dewalt paketet lite tror jag (dock borde priset pressas lite då man ändå köper ett trepack)

köpte det själv då de hade nån billigare drive på det på krauta... systainern du får med är inte så jäkla dum om man ska dra med prylarna till landet för att bygga till (gjorde det i sommar, och då är det båt ut som gäller osså)

sen att stickisen sågar snett tror jag mer har att göra att nån stoppat i kassa blad...

vet själv att min gamla gröna sticksåg fick massa otrevliga svordomar från mig, men efter att testat ett kvalitetsblad på den så är den inte så dum den heller... (numera inneboende på landet)
 
är där vettigt med batterier så är det bara o kör...  ;)

mycket smidigt med samma batterisystem i flera maskiner, har själv ett paket från DW, helt perfekta prylar.. dock vågar jag påstå att "ett" märke inte är bäst i alla olika maskiner, dock är det väldigt smidigt med samma batterisystem till maskinerna. :)
 
Påståendet att dw´s skruvdragare är kassa kan jag iaf. inte hålla med om. Har själv en 18voltare som, när den e framma får slita tungt med karmskruvar, 200-400mm träskruvar mm.
Dessutom använder många andra byggare jag känner deras skruvdragare och jag har aldrig hört klagomål på dem.
Har själv även cirkelsåg & sticksåg batteri (18v) och med rätt klingor funkar de precis lika bra som alla andra lite dyrare märken.
 
sville skrev:
Påståendet att dw´s skruvdragare är kassa kan jag iaf. inte hålla med om. Har själv en 18voltare som, när den e framma får slita tungt med karmskruvar, 200-400mm träskruvar mm.
Dessutom använder många andra byggare jag känner deras skruvdragare och jag har aldrig hört klagomål på dem.
Har själv även cirkelsåg & sticksåg batteri (18v) och med rätt klingor funkar de precis lika bra som alla andra lite dyrare märken.
dom är inte kassa men en blå bosch sticksåg och en hitachi cirkelsåg är klassiker som har varit med länge och fått bekänna färg under lång tid ,,jag skulle nog vilja påstå att man får mer för pengarna där..angående skruvdragarna så är det bra kräm i dewalts.dom är starka och bra men det lyser igenom att det är black o deckerägt.. och det irriterar mig att så enkla små detaljer som gummiskydd och batteripacksinfästning inte håller..det osar bara massproduktion om det..det skulle tex vara otänkbart med en festool som jag anser värnar om sitt rykte genom att inte släppa ifrån sig halvfärdiga produkter.
 
Som sagt innan.. DW har för mig funkat kanon i alla lägen.. skruvdragaren är helt outstanding enligt mig... har nog samma som sville.. en 18v:are ,

men jag skulle kunna tänka mig en bosch "limpa" helst 135an då.. eller feston..
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.