Skulle tvätta och tappade skruvkorken på grumme tvättsåpa rakt ner i tvättmedelsfacket på min Bosch serie 6 tvättmaskin. Hur får jag upp den ur hålet utan att montera ner allt, sökt sprängskiss er utan lyckats hitta nån. Maskinen funkar, kanske man kan skita i den?
 
R
S Shiraz skrev:
Skulle tvätta och tappade skruvkorken på grumme tvättsåpa rakt ner i tvättmedelsfacket på min Bosch serie 6 tvättmaskin. Hur får jag upp den ur hålet utan att montera ner allt, sökt sprängskiss er utan lyckats hitta nån. Maskinen funkar, kanske man kan skita i den?
Vänd på maskinen och skaka..

Bild?
 
  • Haha
  • Gilla
Immobil och 1 till
  • Laddar…
A
ta av locket på maskin
lossa slangen mellan tvättmedelsfacket och baljan
hoppas på att den finns i slangen
 
Tejpa fast en tunn slang på dammsugaren och sug upp den..
 
Då får man ha en våtdammsugare... Har jag inte
 
Locket bord ligga på ytan..
 
Fråga dina grannar eller arbetskamrater om de har en våtdammsugare.
Vi är ”många” som har en att låna ut.
Lycka till
/B
 
  • Gilla
ekholm1970
  • Laddar…
S Shiraz skrev:
Skulle tvätta och tappade skruvkorken på grumme tvättsåpa rakt ner i tvättmedelsfacket på min Bosch serie 6 tvättmaskin. Hur får jag upp den ur hålet utan att montera ner allt, sökt sprängskiss er utan lyckats hitta nån. Maskinen funkar, kanske man kan skita i den?
Hur fick du ut den? Frugan gjorde precis samma sak på samma maskin med samma tvättmedel :rolleyes:
 
Nej, den är kvar där
 
  • Gilla
tobbetk
  • Laddar…
coconut
V Vildling skrev:
Hur fick du ut den? Frugan gjorde precis samma sak på samma maskin med samma tvättmedel :rolleyes:
Gjorde detta på min maskin för ett par år sedan. Tog då ut insatsen för tvättmedlet och kopplade på grovdammsugaren i hålet innanför. Då kom den upp igen!
 
Har ingen grovdammsugare
 
Som redan nämnts så är nog det enklaste att ta av locket på maskinen och släppa nån slang. Det klarar nog de flesta för så mycket grejer är det inte under där. Två skruv på locket, skjut det bakåt, ta bort och sen syns det nog ganska tydligt vad man behöver lossa.
Bryt strömmen först dock.
 
  • Gilla
tergo
  • Laddar…
Skulle det funka med att ta en hink och fylla maskin med vatten och den åker upp så man kan plocka ut den om den ligger på ytan, eller förstör man maskinen?
 
Nu har exakt detta hänt frugan…och indirekt mig. Dock en Skona-kork denna gång. Problemet är att den har rullat ner och ligger mot trumman, det hörs när man snurrar på den. Har provat våtdammsugaren, fungerar givetvis inte. Är det demontering som gäller? Eller kan man nöta ner korken? Maskinen är snart 10 år och jag är förvånad hur länge den har hållit, då den går typ varje dag. Den äter sockar det vet jag, men korkar?
 
Ta av toppen på maskin så ser du slangen som går från tvättmedelsfacket till trumman.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.