Hej, det började direkt efter att jag har rengjort askan. Bytte till en annan optovakt men fick samma felmeddelande då har jag återställt inställningarna så nu den värmer upp till 55 grader sen går temperaturen till 41 då nåt behövs att ändras i inställningar antar jag. Känns som att det här spärr på 55 grader men jag matade in 80 grader på displayen.
Nån erfaren som kan tipsa mig?
 
  • Värmesystemsdisplay som visar temperaturen 43 grader Celsius, med felkod 82.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Har optovakten nåt med panntemperaturen att göra+
 
Nej innan att den når så lyser optovakten, märkte jag att det luktar bränt då öppnade jag så såg jag brännkoppen ser så här ut och mkt obränt pellets i asklådan.
 
  • Skadad brännkopp med klumpar av brända och obrända pellets i en pelletsbrännare.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Hand håller bränd klump ovanför blå plastlåda med mycket obränd pellets och aska.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Har det inte bara lagt sig skit framför opton så den inte ser ljus? Men problemet med förbränningen kvarstår. Sådär bör det inte se ut. Har det hänt nåt med lufttillförseln? Stängt nån ventil till pannrummet?
 
Två ggr fick jag kontrollera eltändning, jag ringde nu till service killen han kommer imon.jag kommer att posta det som händer
 
  • Gilla
Nils-Orvar
  • Laddar…
Hej igen, reparateuren var här och han tror att kretskortet behöver bytas!
 
Men vad har du fått in i pannan ?? Ser ju ut som smält plast.
 
Det bränner fel o vatten kommer i på nåt sätt
 
C corbage skrev:
Hej igen, reparateuren var här och han tror att kretskortet behöver bytas!
Tvivlar. Vem betalar?
 
Hej igen, Nu har jag bytt fläkten och allt funkar igen:) kretskortet lät fel då genomsökt jag tills jag såg att fläkten går inte helt.
 
  • Gilla
Isakare
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.