nikasp
Vilken dammsugare röstar ni för i 1000-1200 kronorsklassen? Såna kassettfilter som Kärcher har verkar fint och vill även ha uttag med automatiskt på/av när man kör med elverktyg. Trodde jag hittat THE ONE i Kärcher WD4 Premium men den hade visst inte eluttag (korrekt?).

PS. Köpte en tokbillig från Conrad för 250 spänn inklusive frakt tidigare. Jättebra för pengarna men jag blir galen på slangen som är som att brottas med en pytonorm. Tur nog har vi ett torp där allt som inte är 100% hamnar. Måste byta ut till någon mjuk armerad slang som jag läst att en del gjort.
 
Jag kör med kärcher WD 3 P
995:- på bauhaus och har uttag för verktyg.
Har haft den snart 2 år och har fungerat klockrent för mig. Skulle eventuellt vara att man byter ut slangen till en mjuk variant?
 
Jag använder Cocraft PRO WS-30. Köpte för 990:- men ligger på 1499:- som standardpris.
Väldigt förvånad över hur bra den fungerar för att vara en riktig budgetvariant.
 
  • Gilla
Maria T
  • Laddar…
Samma här. Lång slang har den också. Och man kan tvinga på biltemas billiga påsar.
 
Fairlane
Jag kör också Kärcher wd3. WD4 saknade eluttag och sen blev det dyrare än jag tänkt med med WD5 och WD6. Jag är nöjd med wd3.
 
  • Gilla
Maria T
  • Laddar…
nikasp
Tackar föe svaren! Sugen på plåtburk och inte plast då min billighetsvariant har det men ska klura lite.
 
nikasp
JanneJanne123 JanneJanne123 skrev:
Jag har den här [länk]

Den gör sitt jobb bra.

Edit: Har dock inte uttag
Det är just den jag har, riktigt bra sug men slangen är hemsk (stel) och samma plaströren som delar på sig ibland. Jag köpte den för 250 vilket var ett kap. Har uttag som krav på den nya.
 
  • Gilla
JanneJanne123
  • Laddar…
C C.Lundin skrev:
Jag använder Cocraft PRO WS-30. Köpte för 990:- men ligger på 1499:- som standardpris.
Väldigt förvånad över hur bra den fungerar för att vara en riktig budgetvariant.
Lät intressant så jag satte en bevakning på prisjakt för framtiden, den sjönk till 999 under natten.
 
JanneJanne123 JanneJanne123 skrev:
Jag har den här [länk]

Den gör sitt jobb bra.

Edit: Har dock inte uttag
Jag har också den där. Kan ingen bara bygga nån sorts grenuttag som fyller samma funktion? Att om man startar ett verktyg inkopplat i det ena uttaget, så ger den ström till det andra.
 
Kim Gyllenhorn Kim Gyllenhorn skrev:
Jag har också den där. Kan ingen bara bygga nån sorts grenuttag som fyller samma funktion? Att om man startar ett verktyg inkopplat i det ena uttaget, så ger den ström till det andra.
En master/slave-gren löser problemet, finns på biltema mfl.
 
  • Gilla
Kim Gyllenhorn
  • Laddar…
P Prodigys skrev:
En master/slave-gren löser problemet, finns på biltema mfl.
Ja... alltså... när man googlar så får man upp en massa träffar. Men när man klickar på dem så är nästan alla länkar döda, det är inte många av de företag som förut sålt såna här grendosor som fortfarande gör det, så man undrar nästan om det finns någon anledning att de har försvunnit?

...eller är jag bara kass på att googla?

EDIT: hittade iofs det här:
https://www.kjell.com/se/sortiment/...ttag-8-vags-p67704#ProductDetailedInformation
 
Fairlane
Den som Biltema hade (den verkar inte finnas kvar) hade max 550 W på master, vilket gör att man inte kan sätta vilket verktyg som helst där.

På min grovdammsugare så finns det även en liten fördröjning som gör att inte dammsugare stänger av direkt utan snurrar på några sekunder till, vilket känns vettigt.
 
Fairlane Fairlane skrev:
Den som Biltema hade (den verkar inte finnas kvar) hade max 550 W på master, vilket gör att man inte kan sätta vilket verktyg som helst där.

På min grovdammsugare så finns det även en liten fördröjning som gör att inte dammsugare stänger av direkt utan snurrar på några sekunder till, vilket känns vettigt.
Det kanske den hade, kollade inte när jag köpte den då min hemmabio ändå inte kommer upp i dom nivåerna
 
Fairlane Fairlane skrev:
Den som Biltema hade (den verkar inte finnas kvar) hade max 550 W på master, vilket gör att man inte kan sätta vilket verktyg som helst där.
Då verkar ju Kjells bättre, den tål 3500
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.