Gillar att du vågar sticka ut lite med led belysning och udda lösningar! Älskar sådant, men hade själv inte vågat ta den vägen. :)

Ska bli riktigt spännande att se det ”in action”...
 
  • Gilla
Toddep och 1 till
  • Laddar…
Som crazytok så gillar jag dina ljus-arrangemang. Jag förstår att du längtar efter att få se dem lysa(y)
Jag ser I alla fall fram emot att få se resultatet :D
 
  • Gilla
Toddep och 1 till
  • Laddar…
Målaren kommer ta fram färgsprutan? ;)
 
  • Gilla
Toddep
  • Laddar…
Liiiite att spackla....
 
  • Gilla
Toddep
  • Laddar…
C crazytok skrev:
Gillar att du vågar sticka ut lite med led belysning och udda lösningar! Älskar sådant, men hade själv inte vågat ta den vägen. :)

Ska bli riktigt spännande att se det ”in action”...
Så här ser ju alla moderna hotell ut idag så varför inte ta med den känslan hem ;)
 
  • Gilla
RoffeN och 1 till
  • Laddar…
R RoffeN skrev:
Som crazytok så gillar jag dina ljus-arrangemang. Jag förstår att du längtar efter att få se dem lysa(y)
Jag ser I alla fall fram emot att få se resultatet :D
Tackar! Längtar också tills det är klart. Hela taket blir ju vitt så jag tror alla nivåer smälter ihop fint sedan.
 
  • Gilla
RoffeN
  • Laddar…
T Toddep skrev:
Så här ser ju alla moderna hotell ut idag så varför inte ta med den känslan hem ;)
Precis, helt rätt tänk! Kan hända att jag snor inspiration från dig till framtida byggen....

Om det blir bra vill säga! ;) (fast det vet jag att det kommer att bli!)
 
  • Gilla
Toddep
  • Laddar…
C crazytok skrev:
Precis, helt rätt tänk! Kan hända att jag snor inspiration från dig till framtida byggen....

Om det blir bra vill säga! ;) (fast det vet jag att det kommer att bli!)
Absolut gör det. Första gången jag bygger sådant här men har vetat om att jag vill göra det i några år nu så va kul att äntligen få göra det. Man har fått inspiration ifrån bland annat hotell och fina byggnader som man besökt :)
 
  • Gilla
twinor och 2 till
  • Laddar…
Hej !
Vilket fint hus du bygger ! Jag håller själv på att bygga ett hus där ytterväggarna ska vara i lättbetong därför undrar jag vilken typ av lättbetong du har, vilken densitet, och hur det var att arbeta med den ?
 
J JH1 skrev:
Hej !
Vilket fint hus du bygger ! Jag håller själv på att bygga ett hus där ytterväggarna ska vara i lättbetong därför undrar jag vilken typ av lättbetong du har, vilken densitet, och hur det var att arbeta med den ?
Tack så mkt. Xellas Ytong är det. Densitet 300 har jag för mig det är.
Dom va väl helt okej att jobba med men jag var tvungen att slipa av vart tredje skift för dom va något ojämna storlekar så det tandade iväg om man inte slipade av ibland. Annars va dom lätta att jobba med fast det är massa slit och speciellt om man gör som jag som sågade allt förhand utan bandsåg :)
 
Uterumsbalken inklädd i gips och detta va det sista som ska gipsas i huset. Även stenskivor på väggen över balken monterade. Bara stenskivor under balken kvar nu. Man hinner lite varje kväll efter jobbet :)
 
  • Inklädd balk i ett uterum med gipsväggar och monterade stenskivor över balken.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gipstak i ett uterum med synliga balkar och färdigmonterade stenskivor över fönsterparti, omonterade under balken.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gipsinklädd balk i uterum med stenskivor monterade på väggen ovanför, inomhusbyggprojekt.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
JJL - Ljungen 4 och 6 till
  • Laddar…
Ett moment som skulle varit gjort för länge sedan blev äntligen gjort ikväll.

Golv rännan är ned gjuten.
Blev en Purus Line Premium där klinkers läggs i ramen man lyfter upp så detta kommer bli läckert
 
  • Nedgjuten Purus Line Premium golvbrunn med klinkerram och vattenpass på ett betonggolv under konstruktion.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
JJL - Ljungen 4
  • Laddar…
Detta måste du beskriva mer hur du har gjort !
Jag vill också göra detta i min betongplatta

T Toddep skrev:
Ett moment som skulle varit gjort för länge sedan blev äntligen gjort ikväll.

Golv rännan är ned gjuten.
Blev en Purus Line Premium där klinkers läggs i ramen man lyfter upp så detta kommer bli läckert
 
M MackanM skrev:
Detta måste du beskriva mer hur du har gjort !
Jag vill också göra detta i min betongplatta
Ska du gjuta ny platta? Jag fick rekomendatiom ifrån min rörmokare att stänga av där rännan ska vara och en bit runt om och sen när man byggt väggar så kan man montera den med precision för att lyckas få den rätt direlt vid gjutning är inte lätt och blir det fel så får man bila upp så jag lade cellplast där som stoppade betongen. Det ska finnas bilder i börja av denna tråd där plattan gjuts :)
Lycka till
 
  • Gilla
flimsy och 1 till
  • Laddar…
Japp . Ett helt nytt hus
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.