B
När jag byggde om till obromsat, efter att ha gett upp bromsfel av samma skäl som TS, hittade jag en någorlunda passande rörstump bland mina bra-att-ha-saker. Rörstumpens innerdiameter kunde gärna ha varit något mindre, det är ett litet glapp men det har hittills inte blivit underkänt vid besiktning. Att typa om till lägre vikt så du får köra 80 låter som en bra idé, lite jobbigt att behöva krypa fram i 40 för att man råkar ta fel bil.
 
Hej,
Har hittat ett stålrör jag sågat av och trätt på stången.
Min undrar nu är egentligen kring dragstången och dess innanmäte.
Behöver man ta bort någonting inne i dragstången?
Jag noterade bl.a att det var en slags "ögla" som var fjäderbelastad som en av bultarna till handsken skulle igenom - kan jag bara ignorera detta?
 
B
När jag byggde om fanns det också lite utstickande delar från dragstången, och delar inuti densamma, som jag lät vara kvar. Det var inga problem, jag tror att huvudsaken är att vajrarna är borttagna, liksom även bromsbackar och mekanism i trummorna.
 
Hej,
Klar med släpet och har en fråga, om besiktningen inte är nöjda med min ombyggnad, blir jag då tvungen att köpa ny besiktning för 900 eller kan man komma in en gång till när man fixat problemen? - lite som en om-besiktning om nåt på bilen inte är OK?
Vill inte köpa en till registreringsbesiktning.. dyrt...
 
Ja så är det normalt. Går inte registreringsbesiktningen igenom så blir det en ny registreringsbesiktning. Finns inga "tvåor" där.
 
Måste vagnen vägas om innan regbes. eller räcker det med att fixa draget/påskjuten..?
 
B
Ska du inte typa om vikten behövs inte det, bara att fixa drag/påskjut.
 
J Jocke_BP skrev:
Hej,
Klar med släpet och har en fråga, om besiktningen inte är nöjda med min ombyggnad, blir jag då tvungen att köpa ny besiktning för 900 eller kan man komma in en gång till när man fixat problemen? - lite som en om-besiktning om nåt på bilen inte är OK?
Vill inte köpa en till registreringsbesiktning.. dyrt...
Hur gick det?
Är det bara att ta bort handsken och trä på en hylsa som passar på axeln och går emot handsken och nåt annat? En bild hade varit bra
 
nino nino skrev:
Hur gick det?
Är det bara att ta bort handsken och trä på en hylsa som passar på axeln och går emot handsken och nåt annat? En bild hade varit brakar är också nyfiken på detta. En bild vore
nino nino skrev:
Hur gick det?
Är det bara att ta bort handsken och trä på en hylsa som passar på axeln och går emot handsken och nåt annat? En bild hade varit bra
Jag är också nyfiken på detta. någon som byggt om och dokumenterat?
 
Har inte "hunnit" än 🙂
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.