Har du ett klurigt problem i din trädgård, eller behöver du nya tips och idéer inför det stundande trädgårdsprojektet?

Nu på söndag mellan 19-21 kan du fråga vår trädgårdsexpert Cajsa Lundin vid Form & Funktion, i det här delforumet. Cajsa är proffs på att rita nya trädgårdar och kan både allt om planering och utformning av tomten och inte minst om växtligheten.

Förbered gärna din fråga i förväg. Det är bra om du kan visa bild på det du vill ha hjälp med, så blir det lättare för henne att ge bra råd.

Jag är här och kickar igång frågestunden, på årerhörande då!

Leende kvinna som håller en bukett blommor, troligen trädgårdsexperten Cajsa Lundin.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Cajsa Lundin, vårt trädgårdsproffs

Trädgård designad av Cajsa Lundin med snygg trätrappa, vedhylla, grusgång och gröna växter.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Trädgård Cajsa ritat och anlagt.

En trappa med vita betongsteg omgiven av lila och silverfärgade växter i en modern trädgårdsdesign.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Snygg trappa med växtlighet och grus, av Cajsa.
 
  • Gilla
Sawasawa och 1 till
  • Laddar…
Då är klockan så gott som 19 och Cajsa är på plats. Välkomna till denna kväll med fokus på trädgårdsdesign med Cajsa Jacobsson! Vi håller på i två timmar.

Ställ inte din fråga i den här tråden, utan skapa en egen. Har du frågor om hur du ställer en fråga, får du dock gärna ställa dem här.
 
R
Marlen Eskilsson Marlen Eskilsson skrev:
Då är klockan så gott som 19 och Cajsa är på plats. Välkomna till denna kväll med fokus på trädgårdsdesign med Cajsa Jacobsson! Vi håller på i två timmar.

Ställ inte din fråga i den här tråden, utan skapa en egen. Har du frågor om hur du ställer en fråga, får du dock gärna ställa dem här.
Hade ju underlättat för trädgårdsdesigern om frågeställarna anger växtzon.
 
  • Gilla
Marlen Eskilsson
  • Laddar…
Då är klockan 21 och frågestunden är avslutad.

Tack Cajsa för alla svar hittills!
 
Cajsa tar kväll nu, men kommer att svara vidare under morgondagen så att alla som ställde en fråga här 19-21 får ett svar på sin fråga.
 
Tack för alla spännande frågor, av varierande art! Tycker det är jättekul.

Många var ganska komplicerade och omfattande. Vissa skulle behöva följdfrågor, och framför allt gestaltningsförslag skulle jag vilja klura några dagar på åtminstone... ;-)

Jag fortsätter svara så gott jag kan i morgon på de som kom in före 21 ikväll.

Tack ni andra som också bidrar med kompetenta svar!
 
Åsa Lund
Marlen Eskilsson Marlen Eskilsson skrev:
Cajsa tar kväll nu, men kommer att svara vidare under morgondagen så att alla som ställde en fråga här 19-21 får ett svar på sin fråga.
Hoppas på svar även om frågan ställdes strax efter klockan 18, innan matlagning tog vid. . ?
Tack för trevlig idé med trädgårdshjälp!
 
  • Gilla
Marlen Eskilsson
  • Laddar…
Ja, Cajsa svarar på din också, men det blir inte förrän i morgon.
 
  • Gilla
Åsa Lund
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.