Jag har läst gamla diskussioner här och sett att en del proffs tycker att billiga spotligths inte håller tillräckligt bra kvalitet för att man skall vilja montera dem. Vad anser ni om Hide-a-lite 1204?
http://www.elbutik.se/product.htm?product_id=122328

Håller den acceptabel kvalitet?
 
RilleRock
Svante R. skrev:
Jag har läst gamla diskussioner här och sett att en del proffs tycker att billiga spotligths inte håller tillräckligt bra kvalitet för att man skall vilja montera dem. Vad anser ni om Hide-a-lite 1204?
[länk]

Håller den acceptabel kvalitet?
De har jag själv monterat ett antal gånger och tycker de är väldigt prisvärda samt snygg finish.
Hide a Lite gör bra grejor.
 
Vore intressant att höra något "proffs" definiera "tillräckligt bra kvalitet".
 
Ett enkelt sätt är att handla hos en elgrossist typ selga elektroskandia osv. Där säljs inget skit.
 
Från www.selga.se:
"En kund hos SELGA-koncernen måste vara registrerad som professionell köpare och användare av elprodukter; elinstallatör, industri med egna elmontörer, elverk, statlig eller kommunal myndighet."

Elektroskandia säljer inte heller till privatpersoner. När man är privatperson och anlitar en elektriker kan man naturligtvis köpa allt material genom elektrikern, men när man då diskuterar vad som skall köpas och vad det kostar är det intressant att ha något att jämföra med. Då blir de butiker som faktiskt säljer till privatpersoner och kvaliten/priset på deras varor intressant.
 
Ja men vad hindrar att du kollar i deras katalog och på det sättet verifierar vad som är bra kvalitet, försök sen hitta samma prylar på din favvo butik så är du hemma.
 
Jag ställer mig fortfarande frågan vad som är dålig kvalitet när det gäller spottar. Vad exakt är det man förlorar på att betala halva priset? Sämre ljusutbyte? Fulare design? Brinner huset upp?
 
En del billiga infällnadsspotar är gjutna i klent utförande,ibland knäcks de redan när de sätts upp.
Efter några år kan det bli mörka ringar runt dem.
Sålde ett gäng Malmbergs där en stor del gick sönder första halvåret = säljer dem inte mer.
Ljusutbytet beror på ljuskällan , en dyr armatur med en billig ljuskälla ger förstås dåligt ljus den med.
Sedan kan en del av de riktigt dyra sakerna vara dyra bara för att det är ett lyxigt märke och inget annat.
 
Hide-a-light finns hos grossisterna och skall hålla god kvalitet...

 
RilleRock
Rogerio skrev:
Hide-a-light finns hos grossisterna och skall hålla god kvalitet...
De Håller god kvalite!

Ett tips är att använda sökfunktionen.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.