Hej
Som nybliven medlem har jag endast läst och sluppit behöva dela med mig av diverse problem som angår hus o hem men dock skulle min dag med komma

Köpte en diskmaskin Cylinda SV DISK 3R RF 5 års garanti för cirka 10 månader sedan och då jag bor ensam så användes den ej så ofta men nu senast jag använde den så fick jag en fel kod f54 som varnar för Överfyllnad och ringer service. 2 dagar senare dyker det upp en tekniker och konstaterar på 10 sek att jag har haft en inneboende som har bitit sönder en slang. Då inte garantin gäller för musangrepp blev jag ombedd att ta det med mitt försäkringsbolag men dagen senare får jag en faktura från Cylinda där dom gör en utdömning och fakturera mig 1400 kronor för en felsökning men enligt mig är felsökningen ett garanti ärende så varför har jag blivit fakturerad? Och bör jag överklaga fakturan? Vad tycker ni?
MVH Claesson
 
Tror inte musangrepp går under garanti.
 
  • Gilla
Härryda2015 och 1 till
  • Laddar…
Solklart fall – Inget garantiärende. Varför skulle det vara garantiärende tycker du?

Lägg istället din energi på att leta reda på musen och dräp den illa kvickt innan den äter upp mer för dig.
 
  • Gilla
Härryda2015 och 1 till
  • Laddar…
A
varför dömde de ut maskinen i stället för att byta slang?
Jag vet iofs om ett företag som har detta som affärsidé men ändå
 
electroluxaren skrev:
varför dömde de ut maskinen i stället för att byta slang?
Jag vet iofs om ett företag som har detta som affärsidé men ändå
Teknikerna så att det kunde vara hur mycket fel som helst så då valde dom att göra så men bytte slangen själv kostade 107 kr istället för 3300 som försäkringbolaget ville ha
 
C
Musangrepp är det nog tyvärr risk för att det inte är någon försäkringssak heller...
Vår husmus bet hål på avloppsslangen på vår diskmaskin för två veckor sedan. Vatten över hela köksgolvet :(
Vid närmare undersökning hade han byggt en fin bostad inne i botten på diskmaskinen, så vi bytte ut den till en bättre begagnad för 1500:- istället för att försöka fixa upp den. Den kan ju ha käkat upp både det ena och det andra där inne. Men det var förvisso en äldre maskin i rätt dåligt skick så det var ingen större förlust.
 
A
som sagt det finns en del mindre ärliga i branschen vars affärsidé är att låta försäkringsbolagen betala fantasisummor eller minst en felsökning, dessa behöver aldrig äga ett verktyg eller ta hem någon reservdel.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.