Hej!

Är ganska oerfaren på möbelrestaureringen och har ingen erfarenhet av att putsa upp gamla möbler i faner. Den här skänken skulle passa perfekt i våra hall. Vi har ganska specifika behov kopplat till djup och bredd som få skänkar/byråer i teak på begagnat-marknaden brukar uppfylla. Övrigt gillar jag designen också - så är inne på att åka och köpa hem denna.

Finns ju dock en hel del synligt slitage. Som gröngöling har jag svårt att avgöra om exemeplvis naggen på lådorna är för djupa för att få bort. Nån med mer erfarenhet av att restaurera teak som kan avgöra från bilden hur värt det är att köpa denna och restaurera?

53395027_322225418649115_3286928494419771392_n.jpg
 
Det syns lite dåligt på bilden. Det är skrapmärken på framsidan av lådorna. Det är ett par fläckar på mitten av ovansidan och det är några små fläckar längst till vänster på ovansidan. Bättre men inte helt bra kan man få det med möbelpolish. Om det är en jämn glans på ytan kanske det går att leva med några små defekter. Är det inte för djupa märken så kan det gå att slipa den åtminstone nästan till perfektion. Om det är värt det kan du nog bara svara på själv. Jag betvivlar att du kan sälja den renoverade möbeln för mer än inköp och renoveringskostnad. Men det var ju inte det du skulle göra heller.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.