Har fått en offert från Mockfjärd som jag vet är bland de dyrare installatörerna. Frågan är, är den rimlig?

Jag kan tänka mig att betala lite extra för att få det bra gjort, utan strul och med bra kvalitet i material och garantier, men får ändå känslan av att den ligger några 10-lappar för högt för att vara en "bra deal". Vad säger ni?

  • 20 st vridfönster (varav 3 fasta) ("Ultimat", trä/aluminium)
  • 3 st takfönster (varav 2 storlek större)
  • 2 altandörrar
  • 1 ytterdörr med sidoljus
  • 3 set rullgardiner/persienner
Inkl allt kring rivning, montering, listning, bortforsling etc.

SEK 360 000 efter ROT

:thinking::thinking:
 
Är ju supersvårt att svara på när man inte vet om förutsättningar för montering(väggens och takens uppbyggnad) eller om det är enplan eller tvåplanshus ställningar som behövs osv, takfönster kan gå fort men kan va ett helvete att få bra om grejerna inte lirar heller. Så behövs nog mkt mer info för att bedömma om det är rimligt eller inte :D men spontant känns det inte helt off iallafall.
 
P Patzie skrev:
Är ju supersvårt att svara på när man inte vet om förutsättningar för montering(väggens och takens uppbyggnad) eller om det är enplan eller tvåplanshus ställningar som behövs osv, takfönster kan gå fort men kan va ett helvete att få bra om grejerna inte lirar heller. Så behövs nog mkt mer info för att bedömma om det är rimligt eller inte :D men spontant känns det inte helt off iallafall.
Hus byggt 1977, tegel (nedtill) och träfasad, inget puts eller annat försvårande. Tvåplanshus. Vet inte vad mer som kan vara relevant tyvärr, men "inte helt off" är ett hjälpsamt svar hursomhelst, så tack. :)
 
alternativ 1. Om du har kunskapen, fråga offert på fönster hos en bygghandlare och ta en separat offert från snickare. Är byggsäljaren hygglig kan du kanske få hjälp med att måtta fönster.

Alternativ 2. Fråga en snickare om komplett offert på allt, låt snickaren måtta o fixa offert på fönstren. Då slipper du lägga ner tid på det.

I majoriteten av fall blir dessa varianter billigare än ”fönstersäljarna”
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.