Halloj!!

Är det viktigt med klädkammarutrymmen eller inte? Vad har ni som redan byggt för erfarenheter?

Kram P. :)
 
Vi skulle inte vilja vara utan. Men det är säkert mycket individuellt.
 
Min tanke var nämligen att ha all klädförvaring i tvättstugan för o slippa springa med tvätt hela tiden. Men det e klart man har ju kanske annat som måste undan. Typ julsaker o sånt. Men jag e rädd att man bara samlar massa skit om man har nånstans att ställa det.

Japp, tål att stötas o blötas innan man gör nåt drastiskt.

Kram P.
 
Det bästa är väl att ställa sig frågan, var bytar vi i min familj om (eller var vill vi byta om i nya huset)? Är det i sovrummet, badrummet eller någon annanstans?

Själv har vi gjort om ett rum bredvid badrummet (där tvättmaskinen står) till klädkammare. Kanon enligt hela familjen :)
 
Hej!

Liten klädkammare modell gammal garderob tycker jag är värdelöst. Det blir bara trångt och rörigt. Ska man ha en ska det finnas plats till att byta om där inne. Och helst för en spegel också. Mellan bad och sovrum är nog en jättebra placering :)

Vårt hus tillät inte riktigt det, så vi har valt alternativet inbyggd garderob längs en vägg i sovrummet + ett rejält förråd i källaren där en vägg också ska innehålla klädförvaring.

/pinebar

 
Min sambo vill plocka bort ett helt rum bara för att få plats med en stor kläkammare :-/
Vi är lite oense där kan jag säga.

Till saken hör att vi haft färdigt vår planlösning i ca ett år och nu när vi snart skall börja regla innerväggarna så kommer detta dråpslag....
Känns inte roligt eftersom vi får fundera om när det gäller bärande väggar och dyligt i och med denna kovändning...

Däremot kan jag hålla med om att ska man ha en kläkammare så skall det vara rejält och inte ett litet "skyffe" där man knappt kan böja på sig för att stöta i något..
 
har ingen klädkammare men väl ett inneförråd på 8 m2 plus att jag använder vinden som ett stort kallförråd.

 
Jag kanske e knäpp men i min nuvarande klk finns allt möjligt tjafs men nästan inga kläder ;D När jag förhoppningsvis snart får bygga tänkte jag tvättnedkast från övervåningens badrum rätt ned i tvättstugan. Garderober till alla i familjen(fem st) samt linne"garderob". När nån behöver rena kläder eller nya lakan ;) Ja då får man pallra sig in i tvättstugan. Min enda oro är att det ska kännas ofräscht. :surprised:

Kram P.
 
Jag vet inte om vi är ovanliga på något sätt men vi klär om lite var som helst i huset, utom i köket. Jag tycker det är jätteskönt att ha en klädkammare där vi vuxna har alla kläder. Barnen har varsin garderob i sina rum. Vårt sovrum får lätt dålig luft eftersom vi oftast är 3 eller 4 som sover där och det dessutom bara är 10kvm. Så det känns mycket frächare att ha kläderna i klädkammaren, förutom att vi inte får plats med garderober i rummet förstås! Klädkammaren är ganska liten, det går att gå in där, och så är det hyllor och stänger, men det är lite för litet att klä om i. D'äremot ett perfekt ställe att gömma sig när man leker kurragömma, och jättespännande eftersom det blir helt mörkt när man stänger dörren.

Pernilla
 
Vi fick förlänga huset för att vi skulle få in en klädkammare nere bredvid tvättstugan samt en liten uppe. Åtminston e våra gästsängar och resväskor har svårt att rymmas i vanliga garderober ;) Sen har vi byggt golv på hela utvinden som kallförråd. Och slutligen tvättnedkast från övervåningen både från vårt sovrum och badrummet med vanliga blankpolerade sopnedkastluckor ;D Känns lyxigt att kunna öppna en lucka i väggen på kvällen och droppa underkläderna. Trolleri ;D
 
glömde svara på frågan JA VI TYCKER DET ÄR JÄTTEVIKTIGT! När vi frågade en säljare varför det inte fanns några klädkammare eller förråd inritade på nya huset så var hans analys enligt följande-

-Många kommer från lägenhet. De är vana med att bara ha garderober och möjligtvis ett källarförråd. Då är antalet rum och ytor viktigare. Och man har haft bilen på gatan så får man en Carport med ett litet förrådsutrymme så blir man nöjd. Klart bättre än innan räcker.

Själv kom vi från 75kvm och 150 kvm förråd.... Så då kan du räkna ut varför förvaringsmöjligheter och www.blocket.se blev våran lösning ;D
 
:)Tack för tipsen. Jag tror kanske att vi ska omvärdera lite när det gäller klk. Jag har oxå tänkt vanlig sopnedkastlucka till tvättnedkastet. Det blir ju ascoolt tror jag.

Kram Pellerin :p
 
Finns att köpa direkt från tillverkaren i Stockholm för 1/4 av priset på järnaffären....
 
Tycker absolut att ni ska nån typ av klk/förråd. Vi har inte det utan bara garderober i sovrummet. Jag var lite orolig innan men mannen tyckte att det var onödigt så vi struntade i det och oj vad jag ångrar det idag. Just därför att man har så mycket tjafs som man vill stoppa undan nånstans. jag har löst det som så att jag har kastat allt utom det abslout nödvändigaste istället.
 
Vem e det som tillverkar dem då? ::) Sopnedkastluckorna alltså!!

Kram Pellerin :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.