Min box HD 500gb har börjat strula.
Kollade på den nya OnePlace och undrar först om den funkar bra ?? Omdömen från er som har en helt enkelt.
Sen funderar jag på utgången Audio out, vad är det för kontakt ??
Jag saknar optisk ingång på min förstärkare, och använder idag vanliga phonokontakter.
 
Tycker väl boxen fungerar överlag bra de månader vi har haft den. Den är lite seg ibland när man trycker på knappar. Det största "problemet" är att den spelar in alla repriser också om man väljer serie inspelning. Kanon med Netflix direkt i boxen bara slå in kanal 123.
 
Trevlig box, lite barnsjukdomar finns kvar, med det fixas med mjukvaruuppdateringar. Kommer en stor här under vårvintern som ska fixa till det mesta. Tyvärr försvann möjligheten till Viaplay på den för ett tag sen, annars hade den varit komplett.
Android i botten på den.
För att svara på din fråga, så TROR jag att det är en 3,5mm med enbart stereo, iom att det sitter en Toslink bredvid.
 
Redigerat:
Tack för svaren.
Inspelning av repriser är nån bugg hos CD, har nog haft det senaste året.
3,5mm, en hörlurskontakt alltså ?? Hur påverkar den ljudkvalitén ??
Stereo funkar fint för mig som är gammal o grå, min förstärkare med aktningsvärd ålder känner inte till nått annat än stereo ;)
 
Har du bredband med fart i, fundera på om du verkligen behöver boxen öht....

Jag har under många år fnyst åt bildkvaliteten på alla streamade kanaler och hållt hårt i mina linuxmottagare med inspelning osv. Men, sedan något halvår har vi helt tröttnat på strulet med fjorton fjärrkontroller och kanaler som byter plats osv osv, så nu sitter det en AppleTV vid varje TV och i den har jag CanalDigitals app.

Appen är inte perfekt men den duger. I komplement till det så har jag VLC appen för att titta på material jag laddat ner på annat håll.

En av de bästa sakerna med detta är att 1 det funkar och 2 man använder bara EN fjärrkontroll till allt....
 
  • Gilla
RobinX
  • Laddar…
Jag använder bara boxens fjärr, så där har jag inga problem, är nöjd med det jag har, förutom att boxen strular (går inte att spela in direkt)
Bra ljud o bild har högst prio för mig.

114/103 över wifi.
 
Isakare Isakare skrev:
Jag använder bara boxens fjärr, så där har jag inga problem, är nöjd med det jag har, förutom att boxen strular (går inte att spela in direkt)
Har inte själv OnePlace, men det finns en tråd på minhembio med kunder som är allt annat än nöjda.

Problemet med att du inte kan spela in direkt på din box kan vara en bugg i det data CD skickar ut snarare än i boxen, alla deras boxar fick mer eller mindre fnatt efter att man i September bytte leverantör av EPG-data. Man har löst en del problem och alla boxar skall ha fått uppdaterad mjukvara, även 500GB-boxen. De värsta felen med serieinspelningar verkar vara lösta, men det är fortfarande mycket kvar som strular.
 
Aha, det är även problem där.
 
harry73
Har boxen och har nästan slutat med inspelningar, för att man kan streama de senastrme program eller titta på svt play.
Jag är nöjd med boxen
 
  • Gilla
RobinX och 1 till
  • Laddar…
Boxen funkar dessutom som ipbox. Tappar dock text-tv (går att ladda ner appen) samt textning på vissa kanaler (Discovery, National Geograohic bla)
 
Har haft boxen sen den var helt ny, ca: ett år nu.
Det var lite strul i somras men nu rullar det på ok. Det finns en irriterande bugg som gör att fjärrkontrollen går ner i sovläge efter några timmar vilket gör att man får trycka en extra gång för att starta upp den igen. I somras fick jag höra att det jobbas på problemet.
Som vanligt får man bara höra från de som har problem i diverse forum, jag har inte haft några större bekymmer förutom enstaka gånger. Det har lösts med omstart av boxen.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.