För mig är odf nåt som sätts i ett 19' rack, så där pratade vi förbi varandra.
Lightmate väggbox är trevlig att jobba med.
 
[SKPG]Zamora [SKPG]Zamora skrev:
För mig är odf nåt som sätts i ett 19' rack, så där pratade vi förbi varandra.
Lightmate väggbox är trevlig att jobba med.
Alla Lightmates produkter jag jobbat med har varit trevliga :)
 
X xLnT skrev:
Jag vet inte vad ODF betyder för dig, men en ODF kan vara väldigt liten. Jag föredrar Lightmates i pulverlackad plåt. Den är inte speciellt stor, i den ska skarvhylsa och mellanstycke sitta, och sen en patch till CPE. Så hade jag velat att alla installationer såg ut.
Då kan kunden själv placera CPE vart den vill, och har möjlighet att dra en fullt fungerande fiberpatch hela vägen.
Produkten kallas också för fiberbox hos de flesta leverantörer, begreppet ODF är vanligast på station eller när det är flera fibrer som delas upp till flera anslutningar i en fastighet. I en vanlig villainstallation är benämningen vanligast fiberbox eller vägguttag.
Men installationsbilden som ts lagt in har inget med det att göra, det är en vanlig tom utanpåliggande eldosa, se mitt tidigare inlägg och hur utförandet bör vara.
 
Redigerat:
[SKPG]Zamora [SKPG]Zamora skrev:
Nu kan jag inte se bilden, av någon anledning går den inte att ladda ner, men en ODF sätter man väl inte i en villa?
Här är ts bild från inlägg #6
Öppen vit eldosasida med utstickande eltrådar och skruv på en betongvägg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Ojdå..... Det där såg inget vidare ut...
 
[SKPG]Zamora [SKPG]Zamora skrev:
Ojdå..... Det där såg inget vidare ut...
Det var snällt uttryckt ;)
Och oberoende av hur fibern gick av så är det inget ts ska betala då det är så dåligt utfört och om det nu är Telias fibernät så ska den entreprenören få ett nytt obetalt uppdrag att snarast åtgärda. Den som gjorde installationen får vi önska inte finns kvar i branschen.
 
  • Haha
[SKPG]Zamora
  • Laddar…
Är det dubbelhäftande tejp i botten på eldosan för fixering av svetshylsan och så finns det ju en pinne i mitten att lägga sling runt :D
 
Hej.

Ringde Telia i går och berättade att kabeln har gått av. Dem skickade ut en tekniker som kollade på det. Trodde att jag skulle få betala för det, för att brottet är innne i huset.

Det teknikern gjorde var att trycka in kabeln utifrån och sedan svetsa kabeln innifrån.
Trodde att han skulle påpeka monterinngen. Det gjorde han inte.

Medieomvandlaren är uppe i övervåningen.

Går hastigheten ner när man har svetsat?

Ni ska ha tack för alla svar.
 
Två frågor:

Varför postade du ett foto i PDF-format?

Varför nämnde du inget om den felaktiga installationen när du har cirka 98 inlägg i din tråd från av allt att döma väldigt kunniga personer som påpekar just detta och att du ska kräva att det åtgärdas?
 
  • Gilla
Lenza
  • Laddar…
Hej.

När det gäller bilden så fick jag felmeddelanden varje gång jag försökte ladda upp via mobilen. Testade göra om bilden till pdf och laddad upp filen. Gick på första försöket.

Självklart ville jag ladda upp bilden i jpg format, så att man ser bilden på en gång.

Hade jag varit hemma när teknikern kom så hade jag påpekat det..
Nästa gång det blir problem med fibern så kommer jag tala om det för teknikern.
 
  • Gilla
noupe
  • Laddar…
Hemförsäkringen tar detta...
 
Det var försäkringsbolaget som hänvisade mig till Telia, när det gäller avbrottet.
 
A AndersS skrev:
Är det dubbelhäftande tejp i botten på eldosan för fixering av svetshylsan och så finns det ju en pinne i mitten att lägga sling runt :D
Haha, den va bra, finns garanterat de som gör så i verkligheten också ! :rofl:
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.