Svar X 3 st. Bor på en lite kulle och har fem stycken små gräsmattor, varav ingen är plan, med grus, sten och urberg i mellan. Gräsklipparen verkar inte så tung så jag skulle kunna bära den mellan gräsmattorna. Vanlig gräsklippare har jag fått ge upp och använder trimmer med tveksamt resultat.
 
Svar: 3 st

Frugan är inte så imponerad av min tid spenderad med nya drönaren. Hon är mer intresserad utav denna här så att vi både kan vara ute och sväva samtidigt som vi gör lite nytta!
 
3 st
Har en väldigt brant slänt på baksidan, som dessutom gränsar mot grannens häck.
Ojämn i höjd dessutom, så en fruktansvärt jobbig del att klippa med en tung gräsklippare.
Det finns heller ingen robotklippare som tar sig uppför denna slänt, vi har lånat o testat.
Grannens häck ställer också till det, så det slutar med att vi går med trimmer istället, vilket ju tar enormt mycke tid.
Vore därför toppen ha denna svävande klippare att köra med, då skulle vi jubla istället för att som nu, ”dra en ramsa” varje gång vi klipper gräsmattan.
Tomten är också ganska ojämn på många ställen, samt att vi har en annan mindre slänt mot gatan, även den ojämn i höjd, så denna klippare vore toppen att äga !
 
BigR
B&D BEMWH551 har tre höjdinställningar.

Motivering: Jag köper grön el och vill använda den i det gröna.
 
J
Svar: X. 3 st

Jag har en gammal härk till gräsklippare och hade behövt byta upp till en modernare, så varför inte till en som är lättare att använda på vår tomt, med en jobbig slänt att klippa :)
 
Svar:
3

Tomten är omgiven av tre diken. Jag har försökt klippa dessa med vanlig gräsklippare, det går, det är dock både tungt och känns lite farligt. Jag har provat med olika sorters röjsåg som jag fått låna, men jag är för kort i rocken för att kunna bära upp en röjsåg på ett tryggt sätt vilket gör att jag tror det här skulle kunna vara en mycket bra och säker lösning för både mig när jag vill få fina klippta diken.


Elina Blom Westergren Elina Blom Westergren skrev:
Vinn svävande gräsklippare för kuperad tomt

[bild]

Att klippa gräset på kuperad och ojämn tomt är sällan en rolig upplevelse. Det uppstår lätt ojämnheter som gör att gräsmattan ser dåligt klippt ut. Med en gräsklippare av typen svävare får du dock inte den problematiken. Den rör sig över gräset med hjälp av luft och kommer därför åt bra både på kuperad tomt och i slänt. B&D BEMWH551 är en gräsklippare på 1200 W (30 cm klippbredd) av just svävartyp - som veckans vinnare tar hem.

Så här tävlar du:
Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt motivera varför just du borde vinna.

Fråga: Hur många höjdinställningar har B&D BEMWH551?
Svaret hittar du här: [länk]

1. 1 st
X. 3 st
2. 5 st

Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredag 8 mars.

OBS: Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås före fredagen 2 veckor efter det att den dragits.

-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.

Vinsten skickas till vinnaren direkt från Black & Decker. Meddela i den här tråden när vinsten har anlänt hem till dig, så att vi har koll på logistiken.

Vi tackar Black & Decker för att de sponsrar den här tävlingen.
 
Svar 3
Stor, kuperad, många trånga ytor runt buskar och rabatter. En svävare till klippare skulle nog göra gräsklippningen lättare och roligare. Motion får jag nog ändå p g a storleken på ytorna. Med åkgräsklipparen når jag tyvärr inte överallt och det ser ovårdat ut om man inte går efter och finputsar, tycker jag. Det här priset vore nog en bra lösning för mig, som efter pensionen inte har så mycket ork att springa runt med "lillmaskinen" längre.
 
svar X. 3 st höjdinställningar

Vi har rätt varierad trädgård och även en del där gräset växer igenom en natustensättning som hade varit trevligt att klippa på ett smidigt sätt :). Och snabbt och enkelt komma runt alla små hörn som finns överallt i trädgården, vilken dröm det hade varit.

mvh
Leif
 
X. 3 st En person går mot en gul stuga med rött tak omgiven av träd och gräsmatta. I den här fina stugan föddes min farmor. Här rensade jag min allra första abborre och här matade farfar rävarna med överbliven kokt potatis. Varje sommar spenderar vi så mycket som möjligt av barnens sommarlov här. En enkel liten stuga intill en vacker sjö. Baksidan är brant och sluttar ner mot sjön. Släkten hjälps åt att förse stugan med smarta prylar...och jag hoppas kunna dra mitt strå till stacken tack vare den smarta gräsklipparen förstås!
 
Stort grattis säger vi denna veckan till Ninhuo som vinner en svävande gräsklippare. Vi hoppas att den ska underlätta klippningen av gräsmattan och ge mer tid över till husrenoveringen :). Och avkoppling med förstås. Grattis igen!

Motivering: vi köpte ett gammalt hus som krävt och kräver än mycket renovering. Jag älskar att vara ute och hålla på på gården och denna gräsklippare skulle utöka nöje att arbeta ute. Vår gräsmatta är i olika höjder och det skylla va roligt att ha en riktig gräsklippare som skulle göra gräsmattan jätte fin. Vi äger några maskiner från Black & Decker och är riktig nöjda med dem.
 
tveksamt tveksamt skrev:
3 höjdinställningar

När vi köpte hus förra året insåg jag inte hur jobbigt det är att klippa gräs i en slänt, halva gräsmattan är nämligen en slänt, och ganska brant dessutom, tänk pulkabacke.
Fördelen är just den privata pulkabacken, nackdelen är de konstanta svordomarna sommarhalvåret.
Den här maskinen kan förhoppningsvis förvandla de svordomarna till glada miner istället.


3 klipphöjder
 
Vad är skillnaden? :thinking:
 
  • Gilla
tveksamt
  • Laddar…
Svar 1. 202

Om jag hade denna borr skulle jag kunna/våga borra i mina väggar hemma. Ingen borr jag provat hittills har varit stark nog...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.