Hej.
Tänkte höra med er var ni har för erfarenheter kring priser på brunnsborrning.

Har fått en offert som ser ut såhär:

Vi lämnar en vattengaranti för 2 400 liter per dygn. Skulle vi inte få denna vattenmängd förbehåller vi oss rätten att Hydraul-spränga borrhålet. Får vi därefter inget vatten betalar ni inget. OBS! För vattenkvalitet ansvarar ej entreprenören. Fysikalisk-kemisk vattenanalys ingår alltid.

Pumppaket offereras efter avslutad borrning när vattenmängd kan fastställas.
Kostnadsgaranti samt borrbevis ingår i offerten.

Kostnader:
Etablering 4 900 kr
Borrning/meter 200 kr/m
Foderrör tillkommer med ett pris av 550 kr/m
Behövs container till borr-kaxet, tillkommer 3 000 kr
Alla priser exkl. moms
 
Ja men dem är certifierade och seriösa. Det kollade jag innan jag bad företagen om offerter.
 
A AkaAnnie skrev:
För vattenkvalitet ansvarar ej entreprenöre
Av vad jag läst här på Byggahus så har jag förstått att en del firmor borrar gärna djupare får att få upp mängden vatten men det till bekostnad av att det är saltvatten. Beror ju säkert också mycket på vad för mark det är i området.
 
A
Beror väl på var man bor, med risk för salt vattne. Men minst 50-70 meter djupt bör man borra för att få tillräcklig reserv i hålet.
 
Just den punkten har jag inte lagt märke till angående vattenkvalitén. Ska såklart invänta resterande offerter och jämför villkoren men ville bara få en uppfattning om priset var bra eller ej.
Tack.
 
Tycker det ser ut att vara ett mycket bra pris. T.ex. 70 m x 200 kr blir 14 000 kr plus etablering 4 900 kr foderrör min. 6 meter.
 
Japp det är så jag räknat nu med.
Haha från början var jag så ovis så då trodde jag att man skulle ha foderrör hela vägen = totalt annat pris.

Men så förklarade en vän att så inte är fallet.
 
Vart i landet fick du denna offert?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.