Hejsan!

Håller på med ett toalettprojekt. Har precis brutit upp det gamla golvet och hittat reglar cc60. Vill nu lägga till reglar för att få cc30 och undrar då vilken dimension man ska ha på reglarna? På detta ska alltså ny spånskiva osv med ytskikt klinker. De reglar som finns där är ganska grova. Skulle gissa på 3tum7?...har inte mätt ordentligt. Under detta är det källare.

MVH Joxan
 
Jag skulle lägga in så kraftiga bjälkar som får plats, 45x170 eller 45x195 om det får plats. Här la vi i 45x220 där det gick.
 
Tack för svaret!

Det som får plats är 45x120, så det är vad det blir. Mitt problem nu är hur man fäster de nya reglarna? Vad jag kan se går de gamla reglarna in under väggen till det angränsande vardagsrummet.

Någon klok som vet? Är säkert ett enkelt problem att lösa(eller inte), men vet man inte så...  :-/
 
Varför mindre cc avstånd tungt badkar?.
Ska Du ha fler bjälkar växlar Du av där
dom andra går in under vardagsrummet.
Och i andra änden av badrummet.
Från av-växlingen lägger Du sen i din nya bjälke.

Mvh Putte
 
Jag har försökt läsa på om cc avstånd här på forumet och de flesta verkar tycka att man ska ha cc30 om man ska ha tillräcklig bärighet för klinker. Inget tungt badkar, alltså.

Tror du vi klarar oss med cc60?
 
Jag själv skulle lägga cc60.
Sen om ni ska ha golvvärme kan ni
köra flyt som är fiber förstärkt.

Mvh Patrik
 
Tack för det! :) Det blir nog cc30 för säkerhets skull. Vi var i vilket fall som helst tvungna att ta upp golvet för att ta bort två golvbrunnar som inte ska vara där längre, så vi passar på att regla samtidigt.
 
Lycka till !! ;)

Mvh Putte
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.