Svar: X 3 st

När man börjar bli lite äldre blir det mer och mer besvärligt att klippa gräset på en kuperad tomt. Med en svävande gräsklippare skulle jag inte behöva be om hjälp lika ofta utan jag skulle klara klippningen själv utan problem!



UOTE="Elina Blom Westergren, post: 3221491, member: 133577"]Vinn svävande gräsklippare för kuperad tomt

Visa bilaga 317897

Att klippa gräset på kuperad och ojämn tomt är sällan en rolig upplevelse. Det uppstår lätt ojämnheter som gör att gräsmattan ser dåligt klippt ut. Med en gräsklippare av typen svävare får du dock inte den problematiken. Den rör sig över gräset med hjälp av luft och kommer därför åt bra både på kuperad tomt och i slänt. B&D BEMWH551 är en gräsklippare på 1200 W (30 cm klippbredd) av just svävartyp - som veckans vinnare tar hem.

Så här tävlar du:
Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt motivera varför just du borde vinna.

Fråga: Hur många höjdinställningar har B&D BEMWH551?
Svaret hittar du här: https://www.blackanddecker.se/sv-se.../mowers-and-rakers/1200w-30cm-svvare/bemwh551

1. 1 st
X. 3 st
2. 5 st

Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredag 8 mars.

OBS: Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås före fredagen 2 veckor efter det att den dragits.

-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.

Vinsten skickas till vinnaren direkt från Black & Decker. Meddela i den här tråden när vinsten har anlänt hem till dig, så att vi har koll på logistiken.

Vi tackar Black & Decker för att de sponsrar den här tävlingen.[/QUOTE]
 
X: 3st

Vi hade en svävargräsklippare när jag var liten. Den var toppen och lätt att köra för mig som var runt 13år. När vi köpte sommarställe letade jag efter en sådan men det fanns inte. Nu har vi kvar en sliten motorgräsklippare som inte ens är lätt för mig som vältränad 35åring att ha hand om. Den här hade varit toppen!
 
x 3 höjdinställningar

Jag skulle vilja vinna den svävande gräsklipparen för att det låter väldigt coolt, "nä men du vet att jag har ju en flygande gräsklippare va" och folk tänker sig en blandning mellan drönare och robotgräsklippare... :D
 
Svar: 3 st.

Motivering: Jag behöver den.
 
Svar: 3 inställningar.

Jag har på känn att denna ”svävare” skulle göra underverk på vår charmiga, lutande och buckliga gräsmatta. Härligt att höra att det finns gräsklippare anpassade efter sådana faktiska förhållanden. Jag skulle förmodligen älska denna gräsklippare, som låter min gräsmatta få vara precis som den är!
 
j.f.s
Svar X, 3 höjdinställningar

Bor i en sluttning och har en brant och lång slänt ner mot grannen. Slänten är ett aber att klippa med en tung vanlig gräsklippare. Hänt mer än en gång att klipparen vält. Tror den här skulle vara perfekt
 
Notera att klipparen i tävlingen har 30 cm klippbredd.
Jag har en konkurrentmaskin med 35 cm klippbredd som jag "inte-är-så-förtjust-i" just därför att den klipper en så smal remsa.
( maskinen är rätt tung att svinga i en slänt.)
numera klipper jag slänten med en 1.9 Kw bensintrimmer , det går fortare och är mindre tungt....
 
3 höjdinställningar

Vi skulle verkligen behöva en gräsklippare som gör arbetet i vår trädgård lite lättare! All vår fritid går nämligen åt till att renovera och fixa finaste huset som stått oanvänt i några år, innan vi köpte det och flyttade in
 
Svar: X. 3 st.

Motivering: Jag gjorde nyligen ett test för att se mitt klimatavtryck, beräknat på den mängd koldioxidutsläpp som jag orsakar. Resultatet var att jag orsakar utsläpp av 5 ton koldioxid per år. Även om det ligger under det genomsnittliga värdet på 11 ton per år och person i Sverige, så vill FN och EU att utsläppet ska sänkas till 2 ton per person och år till år 2030.

Med relativt enkla medel kan jag sänka mitt utsläpp till 3,8 ton (mer vegetarisk kost, handla second hand och plastbantning till exempel). Jag behöver göra ytterligare åtgärder för att bli mer klimatsmart. När jag såg den här tävlingen tänkte jag att jag genom att vinna den här gräsklipparen kan minska min förbrukning av fossila bränslen, genom att slippa köra min bensindrivna gräsklippare nära huset. Jag har ett klimatsmart elavtal och en ökad elförbrukning skapar inga nya koldioxidutsläpp.

Jag vill vinna gräsklipparen för miljöns skull!
 
Svar: X (3 st)

Vi har en stor, sluttande tomt som ungarna får klippa mot betalning på sommaren. Problemet är att vi har en gammal klippare utan framdrivning och vår yngsta son orkar inte putta den i sluttningen. Så det slutar med att bara äldsta sonen kan klippa och sommarjobba, medans den yngre verkligen vill men inte kan.
Med en svävare hade de båda två kunnat klippa och dela på arbetet :)
 
Rätt svar tre klipphöjder

Känns som min klippare: har en tomt som är 466 kvadrat och räknar jag bort huset; altanen och parkeringen så blir det ganska precis 250 kvm kvar, som är gräs och som behöver klippas. Att den branta slänten mot grannen nu kan se lika välvårdad ut som den förtjänar OCH att miljön blir glad med tanke på eldrift, gör att denna känns som ett måste!
 
Avstår denna tävling då jag minns vad som hände grannen då jag var liten. Han hade en svävarklippare och valde att klippa gräset barfota. När han gick ner för en slänt halkade han till och foten hamnade under klipparen och han blev av med några tår. :(
 
Vill man vara säker på sina tår är det nog levande får som gäller. Vanliga bensinklippare är mycket effektiva på tår...
 
  • Haha
Elina Blom Westergren
  • Laddar…
Svar: 3

Motivering:
Låt mig berätta om mig och min vän BD(B&D) . På sommaren när solens strålar kittlar våra kinder kommer vi susa fram över gröna ängar. Jag föreställer mig mig själv sjungandes bakom min BD i trygg vetskap om att han tar hand om mig när vi är ute på äventyr i grannskapet.
Gräset yr i vinden och grannarna tjoar när vi flyger fram och håller undan det vilda från att ta över våra trädgårdar. Vad gör inte mer för grannsämjan än en svävande BD och jag.
Jag tänker mig ett partnerskap som Ash och pikachu eller ännu bättre Crusoe och Fredag då det kanske är fredagar vi kommer sväva fram hand i hand på vår tomt.
Skrynkliga Elsa i huset bredvid kommer tårögd minnas sig gamla tider då genuin handkraft gjorde jobbet istället för som idag med automovers - Lyckligt ovetandes om att min BD är svävande och kräver minimal ansträngning för mig. Det är vår lilla hemlighet, min svävande BD och jag.
Man och maskin. En kärlek som är större än allt.

Black and decker svävande gräsklippare. Om jag är aladdin, vill du bli min flygande matta?
 
  • Haha
Elina Blom Westergren
  • Laddar…
Svar: 3 st.
Har en naturtomt med sten utan gräsmatta. Det här vore en bra anledning att lägga den där tänkta plätten i en sluttning
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.