Enda stället jag stött på m7 är i bromsar till bilar, köpa dessa skruv som reservdelar blir nog dyrt...
Vad är det för något?
Gänga om?
 
Fotografen Fotografen skrev:
Enda stället jag stött på m7 är i bromsar till bilar, köpa dessa skruv som reservdelar blir nog dyrt...
Vad är det för något?
Gänga om?
Närbild av en maskinbearbetad rödgodsdel med gängade hål och text i en verkstadsmiljö.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Gängat m7... Rädd att rödgodset inte klarar av att gängas till M8. Hålen som finns är för stora för m6. Man kan såklart borra nya hål men det rör sig om ett stort antal hål. Försöker få ner kostnaden för arbetstiden.
 
tommib
Vad är de till? Hittar M7x16 på ebay men de är löjligt dyra.
 
tommib
M7x16 med vanligt hexhuvud finns billigt på Hornbach.

Jag är kanske bara dum men jag fattar inte ens vad det är vi ser.
 
Finns ett företag i Järfälla utanför Stockholm som heter Svebolt.
 
Har kollat både med Sifwerts skruv och Wurt, båda har med 6 kantsskalle men inga andra utföranden finns med M7.

Det projektet har varit med i en annan tråd där jag tyckte att svarva gängstången och klämma på en standard vev. Vad kostar den rödgodsbiten och nu att hitta M7?

Protte
 

Bästa svaret

Som vanligt har världens största järnhandel det som efterfrågas, dock väldigt dyrt för att vara aliexpress

US $14.23 12%OFF | 50pcs M7*16 12.9grade steel black oxide hex socket cap screw thread pitch 1mm
https://s.click.aliexpress.com/e/blyEWIAc
 
  • Gilla
RalleB
  • Laddar…
Men det var ju ingen kattskit, 12.9 kvalitet och ca 5 spänn styck med frakt är ju bra för en så stadig skruv.

Norrbottenssnickarn, jag kan svarva dina stänger.

Protte
 
A
Kapa gängstav och svetsa fast en kullrig mutter?
 
Var får man tag på M7 gängstång?
Sedan skulle det inte ta så mycket arbetstid heller.
Och troligen snyggt då det inte fungerar med 6kantskalle.

Svårt fall

Protte
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.