Hej
Vi har nyligen byggt ett hus som blev fuktskadat pga. det regnade under hela stommonteringen bara vräkte ner.
Så alla gipsskivor och plast på bottenplan fick plockas ner.
Nu till frågan när gipsen var nerplockad så såg vi att det var stora glipor på ett par cm i skarvarna på isoleringen dom hade också satt skarvarna mitt för varandra även stoppat i en massa små bitar.
Finns det regler på hur man ska isolera?
har hört att det finns det när man bygger lösvirkeshus
men att det inte gäller för prefab hus.

/////Mvh Skogslyckan
 
regler o regler.. det är väll husbyggaren som har gjort ett välldigt dåligt jobb..

ta bilder o maila till prefab o fråga om detta är ett standard förfarande i deras hus.

Det låter som om dom har gjort ett "quick and dirty" jobb här.. >:(
 
man ska självklart skarva så lite som möjligt när det gäller isolering det sparar man in i längden bättre slänga små bitar !!!!
:)
 
Vi bygger lösvirkes och har inte heller små skarvbitar i ytterväggarna. Därimot så har vi sparat alla småbitar och packat den isoleringen i innerväggarna. :)
 
Mikael_L
skogslyckan skrev:
Hej
Nu till frågan när gipsen var nerplockad så såg vi att det var stora glipor på ett par cm i skarvarna på isoleringen dom hade också satt skarvarna mitt för varandra även stoppat i en massa små bitar.

/////Mvh Skogslyckan
Det låter skit...
F*n jag tycker att det verkar alltid bli så där när hantverkare är i farten, snabbt ska det gå, kvaliten är underordnad. >:(

Lika bra att göra det själv, så det blir ordentligt gjort...

Nä ursäkta mig för att jag överreagerade :-[ , självklart finns det otroligt många duktiga, kunniga och ordentliga hantverkare.
Men det finns tyvärr också dom som inte gör ett fullgott jobb, och ofta har den som betalt dyra pengar för det ingen aning om det, då det kan vara inbyggt som i det här fallet.

//ML, som ska göra "allt" själv när han kommer till skott...
 
Skogslyckan skrev:
Nu till frågan när gipsen var nerplockad så såg vi att det var stora glipor på ett par cm i skarvarna på isoleringen dom hade också satt skarvarna mitt för varandra även stoppat i en massa små bitar.
Nu blev jag inte riktigt klar över om det var ett prefab eller inte.

Den beskrivningen av hur prefabhus byggs ligger i linje med vad en framliden byggmästare jag kände berättade om vad han brukade hitta vid ändringar i prefabhus.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.