Ett fantastiskt jobb där man lyckats bevara stil och charm, men det går inte att komma ifrån att det blir ett lite svårare boende.
Hur är det med tätskikten i badrummet/tvättstugan? Ett fristående badkar ska man tydligen stå i, vilket alltid blir ostadigare än i ett duschutrymme och det finns inget att hålla sig i. (Jag räknar inte med duschstången.) Tvättmaskin och tumlare i ett svårstädat utrymme. Hur är det med ventilationen?
Köket har dåligt med avställningsytor vid matlagning, men kul att de gamla överskåpen behållits.
Ja, det finns fler lösningar som blir lite opraktiska.
Många skulle nog värdesätta miljön till den grad att de överser med det opraktiska.
 
J J-stedt skrev:
Ett fantastiskt jobb där man lyckats bevara stil och charm, men det går inte att komma ifrån att det blir ett lite svårare boende.
Hur är det med tätskikten i badrummet/tvättstugan? Ett fristående badkar ska man tydligen stå i, vilket alltid blir ostadigare än i ett duschutrymme och det finns inget att hålla sig i. (Jag räknar inte med duschstången.) Tvättmaskin och tumlare i ett svårstädat utrymme. Hur är det med ventilationen?
Köket har dåligt med avställningsytor vid matlagning, men kul att de gamla överskåpen behållits.
Ja, det finns fler lösningar som blir lite opraktiska.
Många skulle nog värdesätta miljön till den grad att de överser med det opraktiska.
Tack!

Tätskickt i båda badrummen under panelen och sen matta med uppvik på golvet, allt enligt BVK och säkert vatten. Sedan duschar man i badkaret med draperi, har fungerat väldigt bra och stadigt för oss iallafall, men kanske skillnad när man blir äldre och ta sig i och ur badkaret! Tvätt och tork står upphöjt så att golvbrunnen går att ta ur och rensa, om det var det du tänkte på, blir svårt att torka av väggarna där inne men å andra sidan ser man dom inte heller så smutsen på väggarna kanske man kan leva med (vi torkar inte av väggarna så mycket i övrigt i andra delar av huset heller). Ventilationen är självdrag (såklart) och i badrummen sitter paxfläktar i murstockarna, på motsatt sida fönster/badkar, så det blir bra drag mellan fönster (den mest otäta delen av rummet) och fläkten, alltså drag rakt genom rummet, jämfört med om fläkten hade suttit direkt i yttervägg bredvid fönstret. Köket är ju ganska litet för ett så stort hus, här tror jag det hade blivit svårt att få in mer bänkyta, men kanske finns något sätt som jag inte tänkt på (vi var ju lite enspåriga då vi ville behålla den gamla inredningen...) hehe... :)
 
  • Gilla
Hullefar och 2 till
  • Laddar…
Jättevackert hus, jag skulle gärna köpt det om jag hade jobbat i Sala t.ex., är ju bara en halvtimme med bil.
 
  • Gilla
Meurman
  • Laddar…
Darling McFluff SKJB021 skrev:
Som att skaffa barn, ett riktigt mastodontprojekt. Apropå skilsmässa.
Japp. Och jävligt mot miljön är det att skaffa barn med.

Borde komma med varningstext och skriftligt prov före ;)
 
Appendix Appendix skrev:
Japp. Och jävligt mot miljön är det att skaffa barn med.

Borde komma med varningstext och skriftligt prov före ;)
Finns ändå ingen kontrollant som säkerställer det skriftliga provet innan det praktiska, misstänker att detta blir en Akilleshäl.

Nåväl, att bygga/renovera hus är enkelt jämfört med att skaffa en eller flera ungar. Avundas inte de som absolut skall göra desda saker samtidigt.
 
Appendix Appendix skrev:
Japp. Och jävligt mot miljön är det att skaffa barn med.

Borde komma med varningstext och skriftligt prov före ;)
Dina inlägg borde komma med en varningstext som varnar för att de är osvenska. Ska vi sluta skaffa barn för att det blir två grader varmare? Du borde skämmas.
 
E Erik Salhammar skrev:
Dina inlägg borde komma med en varningstext som varnar för att de är osvenska. Ska vi sluta skaffa barn för att det blir två grader varmare? Du borde skämmas.
Internetinstruktion för Erik Salhammar: ;) står för ironi och brukar indikera ett inlägg som ska tolkas humoristiskt och inte med lättkränkthet.

Det var även ett 8 månader gammalt inlägg....
 
Redigerat:
Appendix Appendix skrev:
Internetinstruktion för Erik Salhammar: ;) står för ironi och brukar indikera ett inlägg som ska tolkas humoristiskt och inte med lättkränkthet.

Det var även ett 8 månader gammalt inlägg....
Ah. I stand korrigerad. Såg tyvärr inte din ironiska emotikon. Den kanske ramlade längst ner i datorn. Mvh etik
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.