Vad säger reglementet idag. Är det krav på brunn i pannrummet? Finns idag en gammal gjutjärnsbrunn som för tillfället inte är kopplad mot stammen.

Finns vv beredare, innedelen för luft/vatten. Kallvattenkran.

Håller på att byta avloppsrör. Men är inte speciellt sugen på att bila upp ännu mera och gräva ut under sula. Drar nämligen dom nya rören andra vägar än dom gamla befintliga.

Men är det ett krav så är det bara att bita i det sura äpplet å göra det.
 
Jag vet inte om det är ett krav men moka rör och meka panna i ett pannrum utan golvbrunn känns omständigt. Sen om något går läck, var tar vattnet vägen?
 
Fotografen Fotografen skrev:
Jag vet inte om det är ett krav men moka rör och meka panna i ett pannrum utan golvbrunn känns omständigt. Sen om något går läck, var tar vattnet vägen?
Pannrummet li
Fotografen Fotografen skrev:
Jag vet inte om det är ett krav men moka rör och meka panna i ett pannrum utan golvbrunn känns omständigt. Sen om något går läck, var tar vattnet vägen?
Pannrummet ligger i anslutning till tvättstugan. Å mekar man får man isf använda hinkar å tömma där.

Övertrycksventilen får man leda in till golvbrunnen i tvättstuga isf.
 
En jobbarkompis nämnde något att man inte får ändra husbyggets brunnsplaceringar. Alltså att man inte får plocka bort?
 
När det springer läck å brunnen i tvättstugan blir igentäppt av den där tröjan du glömt på golvet är det surt att tänka "faaan.....jag skulle ha lagt ned en brunn när jag ändå höll på"
 
Krilleman Krilleman skrev:
Ett pannrum ska självklart ha brunn!

Är man orolig för att brunnen torkar ut så kan man använda sig av luktsäkra (fjäderbelastade) vattenlås.

Jag har dessa i garage och pannrum:
[länk]
Får man koppla på en brunn till en annan brunn eller ska den på direkt på stammen?
 
Krilleman
Flera brunnar kan vara kopplade på ett stick från stammen! (y)
 
det brukar vara rätt omständigt att tömma en varmvattenberedare eller panna på vatten med hink, avtappningen sitter ju så långt ned.
Definitivt någon form av brunn!
 
Nu har jag fått dit en brunn i Pannrummet. Även dragit avlopp in till badrum. Golvbrunn återstår dock där.
Nylagd avloppsledning och utförd grävning i pannrum för installation av golvbrunn.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Installation av avlopp med synlig brunn och rör i uppbrytet betonggolv i ett pannrum.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Avloppsrör och anslutningar installerade i grävd grop i pannrum inför golvbrunn.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Vad rekommenderar ni för brunn i dushutrymmet?

Vi är ute efter ett lite mer exklusivt badrum. Funderar på en smal bred brunn.
 
  • Gilla
corre
  • Laddar…
Jag kommer köra med en unidrain 800 med RF-lock i vårt nya badrum. Duschhörna med en vägg, lokalt fall i duchen mot unidrain.
 
C corre skrev:
Jag kommer köra med en unidrain 800 med RF-lock i vårt nya badrum. Duschhörna med en vägg, lokalt fall i duchen mot unidrain.
Okej, jag var lite inne på en sån avlång brunn med. Men var lite osäker på hur jag skulle göra fallet mot brunnen med tanke på att vi ska ha välvda glaspartier. Så det fick bli en purus corner med guldig sil
 
  • Gilla
corre
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.