Hur hade ni lagt ett trädäck i vår vinkel? Vinkel är ca 8x9 stor. Behöver snart bestämma mig och jag har ingen uppfattning om vad som blir lagom storlek eller om den ska sluta i liv, innan för väggen eller gå en bit utanför väggen. Ska vi göra den kvadratisk eller rektangulär?

En ingång till sovrum markerad med en pil, de två pilarna markerar huvudingången till vardagsrummet.

Ritning av en hustomt med förslag på trädäck i vinkel, dimensioner angivna och pilmarkeringar för dörringångar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


En vit enplansvilla i L-form med röd takpannor och gråmarkerade ytor för ett pågående trädäcksprojekt i trädgården.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Hus med vinkel och markerade ingångar under vintersäsong, potentiell yta för trädäck.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Ritning av husplan med dimensioner och pilmarkeringar för dörrar, potentiell trädäcksplacering diskuteras.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Ingen som vill komma med lite tips?
 
Börja med att bestäm vad ni vill ha på däcket; tex matgrupp, lounge, solstolar, pergola, spabad annat? Rita ut i rätt skala så ser ni hur stort ni behöver. Ett stort fyrkantigt trädäck ser sällan bra ut tycker jag. Överväg snygga trappor mot gräset, rundat eller brutet hörn, hål i däcket för plantering tex. Eller låt det sluta lite innan fasadens slut och anlägg en snygg rabatt utanför.
 
  • Gilla
maximm
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.