Letar efter en rimligt prissatt giraff slip. Hittar mest gamla trådar om det och undrar om det finns några nya åsikter?
Har läst lite om Meec från Jula. Men hittar inte mycket om Biltemas eller Protools från Bauhaus. Kanske finns andra budget märken också?

Tacksam för tips.
 
Jag vet inte hur läget ser ut för dig, men ofta är det ju väldigt tillfälligt som man behöver en giraffslip. Är så fallet nu också så hade jag hyrt en Flex.
Kan tyvärr inte uttala mig om budgetmärkena, men förhoppningsvis kan någon annan det:)
 
  • Gilla
garvin
  • Laddar…
Kan bara hålla med ovanstående.

Ska du ha en helg. Hyr
Behöver du den under en längre tid så skulle jag köpa en begagnad kvalitets giraff. Festool eller Flex. Svindyrt ja, men hemligheten är ju att man får igen pengarna sen när den säljs och då har man haft nöjet att använda riktiga prylar.

Jag gjorde på detta sättet när vi byggde vårt garage och då tjänade jag till och med en 5-hunka mellan köp och försäljning.
 
  • Gilla
Stefan N
  • Laddar…
C C.Lundin skrev:
Jag vet inte hur läget ser ut för dig, men ofta är det ju väldigt tillfälligt som man behöver en giraffslip. Är så fallet nu också så hade jag hyrt en Flex.
Kan tyvärr inte uttala mig om budgetmärkena, men förhoppningsvis kan någon annan det:)
Problemet för mig att det kommer bli en del sporadiskt jobbande. Så hyra blir då väldigt stressigt när jag väl hyr och en del åkande fram och tillbaks för att låna en dag åt gången.

Helger är heller inte så bra som man kan tro. I Norge kan man nästan bli lynchad om man jobbar och för oväsen på en söndag, lite beroende på grannarna förstås, men få vågar chansa =)
 
Har läst att någon haft problem med att sliptallriken inte varit centrerad på någon billig variant av giraff. Jag föreslår att prova att koppla in i affären innan köp för att undvika måndagsexemplar.
 
Har en Meec sedan några år, funkar helt ok, känns som suget läcker lite nånstans.
Dammet stängs in i kåpan så man slipper en massa damm i luften.

Kampanj på den nu. (y)
 
M
Har också en röd Jula giraff, funkar fint att slipa med lite då och då men som vanligt på billiga maskiner så är inte dammupptagningen vidare fantastisk, en hel del fastnar i tallriken. Rätt smidigt med trekantsfäste för att slipa vid hörn, går snabbt att byta mellan rund och trekant också.
 
Julas röda med trekantsfäste är på rea just nu. Jag köpte en igår men har inte provat den än.
 
M mnils skrev:
Har också en röd Jula giraff, funkar fint att slipa med lite då och då men som vanligt på billiga maskiner så är inte dammupptagningen vidare fantastisk, en hel del fastnar i tallriken. Rätt smidigt med trekantsfäste för att slipa vid hörn, går snabbt att byta mellan rund och trekant också.
Så länge man håller tallriken mot väggen och lyfter den när man är vid golvet så minimeras dammet är min erfarenhet. (y)
Rekommendationen att köra med slipnät vet jag inte om det gör så mycket för dammupptagningen, men försämrar förmodligen inte.
 
Har testat en sån där budget maskin. Ända bra på den var att den var med lyse.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.