NM kan ju faktiskt vara en lämplig kandidat.

Epoxibutiken verkar vara NM direkt som säljer, 2100kr inkl frakt för 3x4.5l
Får ringa och kolla om de hinner skicka till mig innan helgen.
 
De kunde försöka, de skickar under morgondagen och då borde det komma fram till på fredag.
Kom med råd över appliceringen också, trevliga att prata med!

Nu är dilemmat bara: Ska jag ha ljusgrå eller mörkgrå? (NCS 2502B el 4502B)
 
Diffusionsöppen epoxifärg låter som en självmotsägelse? Är den verkligen öppen för att fukt ska kunna vandra genom plasten?
 
Fukt i ångform ska kunna ta sig genom.
 
13th Marine skrev:
De kunde försöka, de skickar under morgondagen och då borde det komma fram till på fredag.
Kom med råd över appliceringen också, trevliga att prata med!

Nu är dilemmat bara: Ska jag ha ljusgrå eller mörkgrå? (NCS 2502B el 4502B)
Ljusgrå....tycker jag.
 
  • Gilla
thomas33
  • Laddar…
Hade redan beställt "mörkgrå", verkar vara ungefär samma färgkod som Hagmans "Mellangrå".

Det värsta som händer är att jag skulle ångra mig ;)
 
Det gick snabbt, fick precis ett sms om att min färg går att hämta ut.
(Det går att få levererat till DHL servicepoint istället för utkörning)
 
Hur gick det med färgen och garagegolvet??
 
Bumpar tråden här, vilken färg ska man köra på idag?
 
gizmo007 gizmo007 skrev:
Hur gick det med färgen och garagegolvet??
Här har jag missat att svara.

Slipningen från ocab blev helt okej, på vissa ställen hade mer betong släppt så det försökte jag fylla i med husfix men den fäste inte så bra, troligtvis felaktigt användarutseende.
Färgen gick bra att applicera, vispa väl, annars börjar den separera innan du målat färdigt. Köpte en mask med kolfilter på Byggmax så jag slapp få i mig ångorna. Använd skyddsglasögon, färgen är frätande!
Det går åt dubbelt så mycket färg på en skrovlig yta (hade ett ställe som inte slipades utan bara syrabetades).
Fick rostgenomblödning runt en golvbrunn, och fuktblåsor vid garageportarna (kan vara husfixen där med).

Så överlag helt okej, men inte perfekt.
 
F
Också intresserad. Har ett källarförråd på 45 kvadrat som används som hobbymek garage. Problemet är att betongen är för ojämn. Går det att plytspackla och sen epoximåla på flytet? Slipning är inte ett alternativ, det är för stora nivåskillnader och armeringen ligger väldigt grunt på ett ställe utan det blir väl syratvätt och flyt.

Men blir flyt hårt nog för epoxi? Förslag på MYCKET prisvärt flyt samt epoxi önskas.
 
Kör du in bilar där?
Isf behöver du nog ett starkare flytspackel.
Mc-verkstad el snickeri är nog okey med vanligt flyt och epoxi.

//AA
 
O oceanis skrev:
Som ett bra alternativ till handlare i Sverige som har bra produkter när det gäller epoxi är ju Nils Malmgren AB. Visserligen är det mycket båtepoxi där men dom har en byggsida också.

Deras golvepoxi är bra, här är ett exempel. Men kolla deras hemsida för den ger otroligt mycket information om det mesta rörande epoxi.

[länk]

Jag har själv använt deras produkter men senast tog jag den lätta varianten och körde 5 min bort och köpte Biltemas epoxi till ett mindre rum i källaren och den var bra och sitter ännu och verkar inte ta skada av leriga skor med mycket sten under.
Jag kan rekommendera Nils Malmgrens enkompfärg http://paintap.se/
Målade min betongveranda o trappa och den verkar super solid. Lite diffusionsöppen och bleknar nog mindre än epoxifärgerna...
Ett litet tips. Jag lära måla mitt garagegolv med denna med....
/Hjalle
 
F
S saiter skrev:
Kör du in bilar där?
Isf behöver du nog ett starkare flytspackel.
Mc-verkstad el snickeri är nog okey med vanligt flyt och epoxi.

//AA
Nä, inga bilar. MC, gokarts, gräsklippare och övrigt trädgårdsmög, skidvallning, svetsning (mest TIG), verktygsförvaring mm.
 
Om du inte har nån golvbrunn så är det bara att planflyta. Kan ju dela upp det i tre-fyra delar om du behöver. Brukar ju sällan vara tomt i ett inbott förråd.

Om du har en golvbrunn så räcker det kanske att ha fall närmaste metern eller så.

//AA
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.