Kära byggahusare, jag ska bygga ett trädäck.

3D-ritning av trädgården med markerat område för trädäck, betongplattor och gräsmatta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


från husväggen ut till planket ligger en gjuten betongplatta, från det inåtgående hörnet på stugan ligger det 35x35 betonplattor ungefär fram till den vita klumpen (som representera ett bord med utfällda klaffar). resten är gräsmatta.

Mitt trädäck bör inte bli högre än 20cm men kan sträckas upp lite till 30 om det krisar.

Jag är osäker på hur jag ska göra underarbetet. Jag har börjat att gräva ut gräsmattedelen och räknar med att lägga makadam där. Kommer 5cm makadam att vara tillräckligt eller vill jag ha mer? Min tanke är att lägga trädäcket på 35x35 betongplattor och blanda upp det med ställbara plastfötter från biltema (på den gjutna plattan).

Är plastfötterna en bra idé?

Jag tar gärna emot estetiska förslag, som ni ser så jag jag ritat ut en fris på den här bilden och menar att lägga resten av brädorna längs med den vita klumpen.

finns det någon nackdel med att ha många stödpunkter under en regel? Jag får ju köra lite tunnare dimensioner på regelvirket eftersom det inte kan bli så högt upp från marken. Om jag lägger några extra stödpunkter under en 45x120 måste jag ju kunna får ett stabilt och bra golv?

Däcket blir cirka 26 kvadrat

Tackar ödmjukast för den hjälp jag kan få här

/Thomas
 
Snyggt jobbat!

Plastbrickorna verkar perfekt, jag ska kolla upp dem i veckan.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.