Vinn svävande gräsklippare för kuperad tomt

Svävande gräsklippare från Black & Decker för kuperade tomter, 1200 W, 30 cm klippbredd.

Att klippa gräset på kuperad och ojämn tomt är sällan en rolig upplevelse. Det uppstår lätt ojämnheter som gör att gräsmattan ser dåligt klippt ut. Med en gräsklippare av typen svävare får du dock inte den problematiken. Den rör sig över gräset med hjälp av luft och kommer därför åt bra både på kuperad tomt och i slänt. B&D BEMWH551 är en gräsklippare på 1200 W (30 cm klippbredd) av just svävartyp - som veckans vinnare tar hem.

Så här tävlar du:
Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt motivera varför just du borde vinna.

Fråga: Hur många höjdinställningar har B&D BEMWH551?
Svaret hittar du här: https://www.blackanddecker.se/sv-se.../mowers-and-rakers/1200w-30cm-svvare/bemwh551

1. 1 st
X. 3 st
2. 5 st

Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredag 8 mars.

OBS: Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås före fredagen 2 veckor efter det att den dragits.

-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.

Vinsten skickas till vinnaren direkt från Black & Decker. Meddela i den här tråden när vinsten har anlänt hem till dig, så att vi har koll på logistiken.

Vi tackar Black & Decker för att de sponsrar den här tävlingen.
 
3 höjdinställningar

När vi köpte hus förra året insåg jag inte hur jobbigt det är att klippa gräs i en slänt, halva gräsmattan är nämligen en slänt, och ganska brant dessutom, tänk pulkabacke.
Fördelen är just den privata pulkabacken, nackdelen är de konstanta svordomarna sommarhalvåret.
Den här maskinen kan förhoppningsvis förvandla de svordomarna till glada miner istället.
 
X. 3 st

Byggde nytt hus förra året och gräset såddes så pass sent att det bara hann klippas en gång innan vintern, men det var tillräckligt för att inse att det är jobbigt att klippa i de många slänterna (aldrig haft gräsmatta tidigare). Kanske skulle denna underlätta?
 
Svar X (tre höjdinställningar)

Har en väldigt kuperad tomt så en svävande gräsklippare skulle underlätta enormt, och få frugan att vara nöjd med resultatet.
Att hon blir nöjd skulle medföra många pluspoäng för mig och förgylla vårt umgänge.
 
Den har tre höjdinställningar. (X)

Skulle vilja vinna till min mamma och pappa.
De har alltid ställt upp för oss och har inte tid för att slappa.
Med två hus med kuperade tomter, de verkligen denna behöver.
Önskar att köpa den till dem, men behöver mera klöver.
Jag själv kommer snart ha en egen gräsmatta att klippa.
Men jag vill hellre att mamma och pappa slita ska slippa.
Hoppas nu på vinst från Black and Decker.
Bara mitt svar och min motivering räcker.
 
Svar, 3 inställningar.
Motivering, Jag har använt en liknande maskin hos en nära vän och förundrades över hur lätt den var att manövrera och hur lätt den är.
Minst påfrestande gräsklipparen hittills.
 
K
Jag har redan en svävande gräsklippare och måste skriva att det är en fantastisk ide, även där gräsmattan är jämn är det fint att kunna köra gräsklipparen i sidled.
 
  • Gilla
ninhuo
  • Laddar…
Elina Blom Westergren Elina Blom Westergren skrev:
Vinn svävande gräsklippare för kuperad tomt

[bild]

Att klippa gräset på kuperad och ojämn tomt är sällan en rolig upplevelse. Det uppstår lätt ojämnheter som gör att gräsmattan ser dåligt klippt ut. Med en gräsklippare av typen svävare får du dock inte den problematiken. Den rör sig över gräset med hjälp av luft och kommer därför åt bra både på kuperad tomt och i slänt. B&D BEMWH551 är en gräsklippare på 1200 W (30 cm klippbredd) av just svävartyp - som veckans vinnare tar hem.

Så här tävlar du:
Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt motivera varför just du borde vinna.

Fråga: Hur många höjdinställningar har B&D BEMWH551?
Svaret hittar du här: [länk]

1. 1 st
X. 3 st
2. 5 st

Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredag 8 mars.

OBS: Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås före fredagen 2 veckor efter det att den dragits.

-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.

Vinsten skickas till vinnaren direkt från Black & Decker. Meddela i den här tråden när vinsten har anlänt hem till dig, så att vi har koll på logistiken.

Vi tackar Black & Decker för att de sponsrar den här tävlingen.
3mm (x) höjdinställningar.

Motivering: vi köpte ett gammalt hus som krävt och kräver än mycket renovering. Jag älskar att vara ute och hålla på på gården och denna gräsklippare skulle utöka nöje att arbeta ute. Vår gräsmatta är i olika höjder och det skylla va roligt att ha en riktig gräsklippare som skulle göra gräsmattan jätte fin. Vi äger några maskiner från Black & Decker och är riktig nöjda med dem. //Nina
 
Redigerat:
X 3st

Med en Black & Decker i näven hade jag slått både Bertil och Kurt i söndagmorgonens gräsklippartävling.
 
Svar: 3
Den här vill jag sväva hem till min gräsmatta så kanske jag inte behöver jämna till trädgården med en grävmaskin:p
 
Rätt svar är 3 st höjdinställningar.

Bra grej, alla som vet hur vår slänt ser ut förstår att det självklart att det är vi som behöver vinna denna maskin!:p
 
Elina Blom Westergren Elina Blom Westergren skrev:
Vinn svävande gräsklippare för kuperad tomt

[bild]

Att klippa gräset på kuperad och ojämn tomt är sällan en rolig upplevelse. Det uppstår lätt ojämnheter som gör att gräsmattan ser dåligt klippt ut. Med en gräsklippare av typen svävare får du dock inte den problematiken. Den rör sig över gräset med hjälp av luft och kommer därför åt bra både på kuperad tomt och i slänt. B&D BEMWH551 är en gräsklippare på 1200 W (30 cm klippbredd) av just svävartyp - som veckans vinnare tar hem.

Så här tävlar du:
Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt motivera varför just du borde vinna.

Fråga: Hur många höjdinställningar har B&D BEMWH551?
Svaret hittar du här: [länk]

1. 1 st
X. 3 st
2. 5 st

Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredag 8 mars.

OBS: Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås före fredagen 2 veckor efter det att den dragits.

-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.

Vinsten skickas till vinnaren direkt från Black & Decker. Meddela i den här tråden när vinsten har anlänt hem till dig, så att vi har koll på logistiken.

Vi tackar Black & Decker för att de sponsrar den här tävlingen.
 
Elina Blom Westergren Elina Blom Westergren skrev:
Vinn svävande gräsklippare för kuperad tomt

[bild]

Att klippa gräset på kuperad och ojämn tomt är sällan en rolig upplevelse. Det uppstår lätt ojämnheter som gör att gräsmattan ser dåligt klippt ut. Med en gräsklippare av typen svävare får du dock inte den problematiken. Den rör sig över gräset med hjälp av luft och kommer därför åt bra både på kuperad tomt och i slänt. B&D BEMWH551 är en gräsklippare på 1200 W (30 cm klippbredd) av just svävartyp - som veckans vinnare tar hem.

Så här tävlar du:
Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt motivera varför just du borde vinna.

Fråga: Hur många höjdinställningar har B&D BEMWH551?
Svaret hittar du här: [länk]

1. 1 st
X. 3 st
2. 5 st

Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredag 8 mars.

OBS: Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås före fredagen 2 veckor efter det att den dragits.

3 höjdinställningar

Kan denna maskin ge mig mindre kval
En svävare bland klippor och guppig mark är nog ett bästa val
Prövade alternativ har givit mycken strul och haveri
Jag längtar efter ett slut på mitt bryderi

lars lindquist. Utölasse
-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.

Vinsten skickas till vinnaren direkt från Black & Decker. Meddela i den här tråden när vinsten har anlänt hem till dig, så att vi har koll på logistiken.

Vi tackar Black & Decker för att de sponsrar den här tävlingen.
3
 
Svar X. 3 st

Jag och mina två grannar har en slänt som vi gemensamt behöver hålla ordning på. Jag föreslog en svävare. Som lätt kommer åt mellan träden och rör sig bra i sluttningen. De tyckte svävare var något från nittiotalets tvshop. Hade varit kul att visa att de har så fel.
 
Svar X: det vill säga 3 st.

Jag skulle gärna vilja pensionera mitt gamla tröskverk till gräsklippare och sväva runt lite i trädgården resulterande i en perfekt klippt gräsmatta!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.